Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2014

Mαταίωση προγραμματισμένης "επιμορφωτικής" συνάντησης



Ζάκυνθος, 14/01/2014
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Την Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014 επρόκειτο να πραγματοποιηθεί στη Ζάκυνθο ενημερωτική συνάντηση με θέμα «Διευκρινίσεις σχετικά με την Εφαρμογή του θεσμού της Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της σχολικής μονάδας με τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης» για τους Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων της Περιφέρειας Εκπαίδευσης Ζακύνθου.
Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας ανταποκρινόμενο στην απόφαση της ΔΟΕ της 26ης Νοεμβρίου 2013, η οποία θεωρεί πως το Υπουργείο Παιδείας σκοπεύει να προχωρήσει στην ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού μέσω αυτού του θεσμού, προκειμένου να υλοποιηθεί η μνημονιακή δέσμευση της Συγκυβέρνησης για απολύσεις χιλιάδων εκπαιδευτικών, εξήγγειλε την κήρυξη απεργίας με τη μορφή δύο τρίωρων στάσεων εργασίας για να ανατρέψει κάθε απόπειρα πραγμάτωσης του συγκεκριμένου σεμιναρίου και κάλεσε τους συναδέλφους να συμμετέχουν και να εναντιωθούν μαζικά.
Παράλληλα, θεωρώντας ότι η έννοια της αξιολόγησης συνιστά το ιδεολογικό πρόταγμα που έχει εισχωρήσει βαθιά στον πυρήνα του συστήματος αξιών των σύγχρονων κοινωνιών και συνδέεται με έννοιες όπως η ανταγωνιστικότητα, ο ατομικισμός και η αποθέωση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, η επιχειρηματική ικανότητα και η καινοτομία, το ΔΣ ζήτησε τη συμπαράσταση όλων των πρωτοβάθμιων συνδικαλιστικών σωματείων του νησιού, του Εργατικού Κέντρου και των Ενώσεων Γονέων.
Οι συνάδελφοι με την άμεση και μαζική ανταπόκρισή τους στο κάλεσμα της ΔΟΕ και την με την έκδηλη πρόθεσή τους να εκφράσουν την αντίθεσή τους στην επιβολή του συγκεκριμένου θεσμού –γεγονός που καταδεικνύει και το πλήθος των 240 υπογραφών ενάντια στην αξιολόγηση, πριν καν ολοκληρωθεί η διαδικασία συγκέντρωσής τους- κατάφεραν να ματαιώσουν την προγραμματισμένη επιμορφωτική συνάντηση, και να σταθούν στο πλάι του Συλλόγου που εκφράζει τις θέσεις τους.
Το γεγονός αυτό αποδεικνύει τη δύναμη της συλλογικότητας και της ενότητας και την αποτελεσματικότητα των μαζικών αγώνων.
Το Δ.Σ. αποτιμώντας τη σημερινή εξέλιξη, τη θεωρεί ως ιδιαίτερα θετική και ως εφαλτήριο για μελλοντικές κινητοποιήσεις. Επειδή η παρεμπόδιση της διεξαγωγής του σεμιναρίου και η ματαίωσή του θα χρησιμοποιηθούν στο εγγύς μέλλον εναντίον των Συλλόγων και γενικά του συνδικαλιστικού κινήματος, καλούμε τους συναδέλφους σε επαγρύπνηση με σκοπό να διαφυλάξουν το χαρακτήρα της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης.



ΜΕ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑ ΠΡΟΑΣΠΙΖΟΥΜΕ
ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΜΑΣ

Υστερόγραφο
Ο κόσμος της εκπαίδευσης βιώνει μια πρωτόγνωρη επίθεση της Συγκυβέρνησης στην προσπάθεια υλοποίησης μνημονιακών συμφωνιών. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι φέτος είναι η πρώτη χρονιά μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο που δεν πραγματοποιείται ούτε ένας διορισμός μόνιμου εκπαιδευτικού!

Οι εκπαιδευτικοί καθιστούμε σαφές στους γονείς των μαθητών μας πως ο συγκεκριμένος θεσμός δεν έχει στόχο να βελτιώσει το δάσκαλο και το δημόσιο σχολείο για να υπηρετούν τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.

Αντίθετα, με το κλείσιμο των χιλιάδων σχολείων ανά την επικράτεια, το στοίβαγμα δεκάδων μαθητών σε ακατάλληλες αίθουσες, τις απολύσεις των εκπαιδευτικών, την υποχρηματοδότηση, και την έλλειψη υποδομών, το «νέο» σχολείο  που διαμορφώνεται θα υποβαθμίσει περισσότερο τη δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση για όλους.

Οι δάσκαλοι, διεκδικούν εδώ και χρόνια μια σωστή και αντικειμενική αξιολόγηση! Παλεύουμε για ένα σχολείο που θα σέβεται τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, θα προωθεί την αγάπη τους για τη γνώση και θα αναπτύσσει την κριτική τους σκέψη.

Από αυτή την άποψη δίνουμε τη μάχη να μην περάσει η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ αξιολόγηση! Δεν είναι δυνατόν να στοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί για την εγκατάλειψη και αποσάθρωση του Δημόσιου σχολείου, και εντελώς υποκριτικά –για οικονομικούς λόγους- να εφαρμόζεται η αξιολόγηση τον καιρό της εφαρμογής των μνημονίων στην Ελλάδα.

Η αξιολόγηση  του Υπουργείου δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να αντιμετωπιστεί ξεκομμένη από τη σύγχρονη πραγματικότητα που όλοι μας βιώνουμε καθημερινά, σε μια χώρα στην οποία οι πολίτες της λιμοκτονούν, αυτοκτονούν και την εγκαταλείπουν. Με το νέο αξιολογικό πλαίσιο αθωώνεται η καταστροφική πολιτική του μνημονίου στην εκπαίδευση και ενοχοποιείται ο εκπαιδευτικός και το δημόσιο σχολείο, για όλα τα εκπαιδευτικά και κοινωνικά δεινά. Την ίδια στιγμή, που οδηγούν στην εξαθλίωση ένα ολόκληρο λαό, επιθυμούν να αξιολογήσουν τα σχολεία για τη σχολική διαρροή και την εγκατάλειψη της μόρφωσης από τα πιο αδύναμα κοινωνικά στρώματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου