Τετάρτη 10 Ιανουαρίου 2024

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΠΕΜΠΤΗ 11/1/2024 ΚΑΙ ΩΡΑ 12:30 ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ                                                                     Ζάκυνθος 10/1/2024

Α/ΘΜΙΑΣ                                                                                                      Αρ. πρωτ. 6

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ 

«ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ»                                                   Προς: 1) Σχολικές Μονάδες

Ν. Κολυβά 136                                                                                              &Μέλη  Συλλόγου-

Τηλ: 2695028854                                                                                 Δ.Π.Ε.-ΚΕΔΑΣΥ

e-mail : solomosd1@gmail.com                                                    2)Αντιπεριφερειάρχη Ζακύνθου

                                                                                                           3) Βουλευτή Ζακύνθου                                          

 

 

ΘΕΜΑ: ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ –ΜΗ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΠΑΝ/ΜΙΩΝ – 3ΩΡΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ       ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 11/1/2024 ΑΠΟ ΩΡΑ 11πμ. ΕΩΣ 2μμ  ΚΑΙ                      ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΣΤΙΣ 12:30 

Ο  Σύλλογός μας συμμετέχει στις κινητοποιήσεις εκπαιδευτικών , μαθητών και φοιτητών που έχουν προγραμματιστεί για την ΠΕΜΠΤΗ 11 Ιανουαρίου 2024 και στην τρίωρη στάση εργασίας που προκήρυξε η ΔΟΕ  από τις 11πμ έως τις 2μμ, ενάντια στο νομοσχέδιο για τα ιδιωτικά –μη κρατικά πανεπιστήμια που φέρνει για ψήφιση η κυβέρνηση της ΝΔ. Ένα νομοσχέδιο που κεντρικό στόχο έχει να εμπορευματοποιήσει πλήρως και την τριτοβάθμια εκπαίδευση, παρακάμπτοντας  το άρθρο 16 του Συντάγματος που απαγορεύει την ίδρυση ιδιωτικών ΑΕΙ, μέσω του άρθρου 28 που προβλέπει ότι οι διακρατικές συμφωνίες και το ευρωπαϊκό δίκαιο υπερτερούν του ελληνικού συντάγματος.

Με τον τρόπο αυτό επεκτείνεται οριζόντια όπως και κάθετα η προσπάθεια ιδιωτικοποίησης όλων των κοινωνικών και δημόσιων αγαθών , όπως η παιδεία, η υγεία , το νερό, το ρεύμα και οι μεταφορές με την πρόφαση της εξυγίανσης και του υγιή ανταγωνισμού , κάτι που καμία πρότερη εμπειρία δεν  έχει μέχρι σήμερα αποδείξει. Ούτε περισσότερες παροχές και χρηματοδότηση δόθηκε στα Δημόσια Νοσοκομεία με την ίδρυση ιδιωτικών , ούτε αναβαθμίστηκαν τα δημόσια σχολεία με την αύξηση των ιδιωτικών , ούτε δυστυχώς αποφεύχθηκαν τραγικά εγκλήματα , όπως αυτό των Τεμπών με την διαχείριση των σιδηροδρομικών μεταφορών από ιδιώτες. Αντίθετα, σύμφωνα με τους κανονισμούς της ΕΕ όταν ένας «δημόσιος» και ένας ιδιωτικός φορέας συνυπάρχουν στο πλαίσιο μιας «αγοράς» (στην περίπτωσή μας η αγορά «εκπαιδευτικών υπηρεσιών») τότε απαγορεύεται κάθε κρατική ενίσχυση/επιδότηση στο όνομα της ισότητας στον «ανταγωνισμό». Έτσι μπαίνει μια βόμβα στα θεμέλια της δωρεάν παιδείας, αφού ανά πάσα στιγμή η κρατική επιδότηση που εξασφαλίζει την δωρεάν πρόσβαση μπαίνει σε αμφισβήτηση. 

Αν οι εκάστοτε κυβερνήσεις ήθελαν να βελτιώσουν την παροχή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα είχαν  προχωρήσει σε ουσιαστική στήριξη του Δημόσιου Παν/μιου με αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης και όχι να έχουμε το 2024 πτυχία χωρίς επαγγελματική κατοχύρωση, μείωση του μόνιμου προσωπικού στα ΑΕΙ κατά 2.300 εργαζόμενους  και μείωση της κρατικής χρηματοδότησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση κατά 70% την τελευταία δεκαπενταετία.

Η ίδρυση ιδιωτικών Παν/μίων θα πλήξει όχι μόνο το δικαίωμα στη μόρφωση δεκάδων χιλιάδων μαθητών που θα ταλανίζονται με την ΕΒΕ και την Τράπεζα Θεμάτων , την ίδια στιγμή που κάποιοι συμμαθητές τους θα εξαγοράζουν το ίδιο αυτό δικαίωμα, αλλά και τα επαγγελματικά –εργασιακά δικαιώματα των αποφοίτων των δημόσιων Παν/μίων που θα εξισώνονται πλέον με αυτά τα ιδιωτικών.

Τεράστιες θα είναι οι επιπτώσεις για τους χιλιάδες μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Η αγορά των λεγόμενων προσόντων και πιστοποιήσεων (που εκτοξεύτηκε με τον ν. Γαβρόγλου) γενικεύεται και στο βασικό πτυχίο. Χιλιάδες συνάδελφοι και συναδέλφισσες που τελείωσαν το δημόσιο πανεπιστήμιο και που εργάζονται ως αναπληρωτές/τριες με βάση το βασικό τους πτυχίο, συγκεντρώνοντας προϋπηρεσία, θα δουν μέσα σε μια μέρα τα πτυχία τους να εξισώνονται με το κάθε λογής ίδρυμα – κολλέγιο – ιδιωτικό ΑΕΙ το οποίο θα δίνει πτυχία που θα αποκτώνται μέσω διδάκτρων. Θα γιγαντωθεί ο ανταγωνισμός μεταξύ των αποφοίτων δημόσιων κι ιδιωτικών πανεπιστημίων για μια θέση στους πίνακες και η πίεση για τον απεχθή διαγωνισμό του ΑΣΕΠ ως μέθοδο προσλήψεων. Τέτοιο άνοιγμα της αγοράς εργασίας εκπαιδευτικών θα επιφέρει πολύ σοβαρές αλλαγές σε όλο το προσωπικό της εκπαίδευσης, μόνιμο και ελαστικά εργαζόμενο πολύ δε περισσότερο στα πλαίσια της κατίσχυσης της αξιολόγησης.

Μ ε ζωντανή την εμπειρία του « επιχειρηματικού σχολείου της αγοράς» στο οποίο τείνουν να μετατρέψουν το δημόσιο και δωρεάν σχολείο μετά την προσπάθεια κατηγοριοποίησης εκπαιδευτικών , μαθητών και σχολείων με την εφαρμογή των νόμων περί αξιολόγησης –χειραγώγησης ,δηλώνουμε την κάθετη αντίθεση μας στην εμπορευματοποίηση του κοινωνικού αγαθού της παιδείας σε όλα τα επίπεδα και

                                                            ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

·       Αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία και σύγχρονες σπουδές.

·       Όχι στην κατάργηση του άρθρου 16 - όχι στα ιδιωτικά πανεπιστήμια.

·       15% για την παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό.

·       Όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα στο πτυχίο. Κατάργηση του του ν.4589/19.

·       Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους/ες-δουλειά με δικαιώματα.

·       Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και της ΕΒΕ

·       Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών και ΕΕΠ - ΕΒΠ σε Α/θμια και Β/θμια/Μονιμοποίηση ΟΛΩΝ των αναπληρωτ(ρι)ών αποκλειστικά με το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία. Κατάργηση όλου το νομοθετικού πλαισίου της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων που μας μετατρέπει σε εκπαιδευτικούς – λάστιχο (προσοντολόγιο-ν.4589 του ΣΥΡΙΖΑ, ν.4692/20 της ΝΔ). Καμία σκέψη για γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ. Κατάργηση της ελαστικής εργασίας.

·       Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση στα σχολεία (ν. 4692/2020, ν.4823/21, διατάξεις για εσωτερικό κανονισμό), που οδηγεί στην υποβάθμιση των σχολείων και στην παραπέρα κατηγοριοποίηση. Όχι στην εμπορευματοποίηση/κατηγοριοποίηση των σχολείων και τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών. Παιδαγωγική δημοκρατία και ελευθερία στο σχολείο. Πρόγραμμα δημόσιας και δωρεάν επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, επιστημονικά καταρτισμένο με βάση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

 

 

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΤΡΙΩΡΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΚΗΡΥΞΕ Η ΔΟΕ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 11 /1/2024 ΚΑΙ ΩΡΑ 11 πμ. – 2μμ

 

ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ –ΜΑΘΗΤΩΝ-ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΖΑΚΥΝΘΟΥ ΣΤΙΣ 12:30

 

ΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!!!

 

                                                         ΓΙΑ  ΤΟ Δ.Σ.                                                         

  Η πρόεδρος                                                                             Η  γενική γραματέας

  ΛάζουΈφη                                                                             Παπαδάτου Μαρία

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου