Κυριακή 4 Ιουνίου 2023

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ -ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΜΑ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ PISA 2023

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ

Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ                                                                                        

«ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ»                                  

Ν. Κολυβά136                                                                                 Τηλ:2695028854                                                                                   e-mail :solomosd1@gmail.com                                                                 

                      Ζάκυνθος 9/5/2023

Αρ. πρωτ. 295

Προς: ΜΜΕ

 

 

 

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Μετά το Δημοτικό Σχολείο του  Κεριού, το Δημοτικό Σχολείο της Δερματούσας επιλέχτηκε από όλα τα σχολεία του νησιού μας στη δεύτερη δειγματοληπτική εφαρμογή των Πανεθνικών Εξετάσεων PISA στους μαθητές της Στ΄τάξης στις 10 Μαίου 2023. Είναι άραγε τυχαίο;;;»

 

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ

 

ΟΙ ΕΠΤΑ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA

                                    ---------------------------------------------------------------

 

Αγαπητοί γονείς,

 

Την Τετάρτη,  10 Μαΐου πραγματοποιούνται για δεύτερη φορά στην Ελλάδα και σε δείγμα 600 σχολείων πανεθνικές εξετάσεις (στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά) για την Στ΄ τάξη του Δημοτικού και την Γ΄τάξη του Γυμνασίου με την ονομασία PISA. Πέρυσι, η μεγάλη αντίσταση των γονέων, των εκπαιδευτικών αλλά και των ίδιων των μαθητών ανάγκασε την κυβέρνηση να μην ολοκληρώσει τον σχεδιασμό της για φέτος. Ενώ δήλωνε ότι οι εξετάσεις φέτος θα γίνονταν σε όλα τα Δημοτικά και τα Γυμνάσια της χώρας, τελικά συνεχίζει τη δειγματοληπτική της πρακτική μόνο για 600 σχολεία. Ο σχεδιασμός όμως είναι οι εξετάσεις PISA να καθιερωθούν για όλα τα σχολεία στις ίδιες τάξεις και με μια υπουργική απόφαση να υπάρχει  η νομική δυνατότητα να επεκταθούν και σε άλλα μαθήματα και σε άλλες τάξεις.   Με τα αποτελέσματα αυτών των εξετάσεων θα βαθμολογηθούν τα σχολεία, οι περιφέρειες και συνολικά το Δημοτικό Σχολείο και το Γυμνάσιο.                                   Οι μαθητές/τριες δε θα ενημερωθούν για το αποτέλεσμα του γραπτού τους .Aλλά έτσι ή αλλιώς, οι εξετάσεις αυτές έρχονται να υπονομεύσουν ακόμα μια φορά τη χαρά της γνώσης και την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών και μαθητριών μας στο δημόσιο σχολείο.

 

ΟΙ ΕΠΤΑ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA ΕΙΝΑΙ:

1.ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA ΔΕ ΘΑ ΒΕΛΤΙΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ- ΘΑ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΤΥΧΙΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΙΩΣΗ  ΤΗΣ ΜΑΤΑΙΩΣΗΣ

2. ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕ ΘΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΟΥΝ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ- ΘΑ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΘΟΥΝ –ΘΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΣΕ ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΘΑ ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΟΥΝ

3. Η ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑ –ΑΠΟΤΥΧΙΑ ΘΑ ΒΑΡΥΝΕΙ –ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΑ – ΤΟΝ/ΤΗΝ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ. ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΔΕ ΘΑ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΠΛΕΟΝ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΣΤ΄ ΤΑΞΗ

4. Η ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΕΝΩ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΘΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΤΟΥΝ. Οι δάσκαλοι/ες που θα αναλάβουν τελικά αυτό το καθήκον, θα πιέζονται να εγκαταλείψουν τη διδασκαλία με βάση τις πραγματικές μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες των μαθητ(ρι)ών τους.

5. ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΙΣΕΣ ΚΑΙ ΑΔΙΚΕΣ. ΠΑΡΑΜΟΡΦΩΝΟΥΝ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΤΡΟΠΟ. Αντιμετωπίζουν ίσα κι όμοια, παιδιά που είναι όμως άνισα και διαφορετικά. Παιδιά που ζουν στη χλιδή και την άνεση και παιδιά που ζουν στα ζόρια, για παράδειγμα, δεν μπορούν να συγκριθούν. Ούτε αυτά, ούτε τα σχολεία τους.

6. Η κατάταξη των σχολείων, η κατηγοριοποίησή τους με βάση τα αποτελέσματα, θα γεννήσει τον ανταγωνισμό κι αυτός ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΡΟΦΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΔΥΣΚΟΛΟ ΜΑΘΗΤΗ, για το παιδί με μαθησιακά προβλήματα ή με προβλήματα συμπεριφοράς. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΥΤΑ ΔΕ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΚΙ ΕΝΑ ΧΡΕΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ- ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΕΜΠΟΔΙΟ , ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ «ΞΕΦΟΡΤΩΘΕΙ» !

7. ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΒΙΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΝΕΘΝΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΤ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΘΑ ΜΑΘΟΥΝ ΝΑ ΣΚΥΒΟΥΝ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΣΔΟΚΟΥΝ ΤΑ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΣΕ ΜΙΣΘΟ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΩΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ  ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΣΤΗ ΖΩΗ.

ΓΙ’ΑΥΤΟ

ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΥΡΩΘΟΥΝ!

ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΩΣ ΓΟΝΕΙΣ,

ΝΑ ΜΗ ΔΕΧΤΕΙΤΕ ΤΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ  ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ ΣΕ ΑΥΤΕΣ!

                                            ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΠΙΤΙ!


Εμείς, από τη δική μας πλευρά, μέσα από τα εκπαιδευτικά μας σωματεία με την προκήρυξη στάσης εργασίας και εσείς από τη δική σας, με τη δυνατότητα που έχετε να μην συμφωνήσετε στη συμμετοχή των παιδιών σας, πρέπει να ματαιώσουμε τη διεξαγωγή τους! Γιατί θέλουμε ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα και ουσιαστικά, που δεν «θα διδάσκει για το τεστ», αλλά θα διδάσκει με κριτήριο τις μορφωτικές και ψυχοκοινωνικές ανάγκες των παιδιών.

      ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΠΙΣΩ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ!

ΤΟ Δ.Σ.

Σφραγίδα Συλλόγου Καινούρια 3 Μαΐου 2018Η πρόεδρος                                                                              Η  γραμματέας

ΛάζουΈφη                         Τζιάφα Έφη

 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ

Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ                                                                                        

«ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ»

 Ν. Κολυβά136                                                                                      Τηλ: 2695028854                                                                                  e-mail: solomosd1@gmail.com

                           Ζάκυνθος    5/5/2023

 

Αρ.πρωτ: 293

Προς: Σχολικές Μονάδες &

Μέλη Συλλόγου-ΔΠΕΖ-ΚΕΔΑΣΥ

ΚΟΙΝ: ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ

 

                                 

 

ΑΚΥΡΩΝΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA

ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΟΡΙΣΤΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ 10 ΜΑΗ 2023 ΣΤΟ Δ.Σ ΔΕΡΜΑΤΟΥΣΑΣ

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΔΟΕ

ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ

 

Την Τετάρτη,  10 Μαΐου πραγματοποιούνται για δεύτερη φορά στην Ελλάδα και σε δείγμα 600 σχολείων πανεθνικές εξετάσεις (στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά) για την Στ΄ τάξη του Δημοτικού και την Γ΄τάξη του Γυμνασίου με την ονομασία PISA. Πέρυσι, η μεγάλη αντίσταση των γονέων, των εκπαιδευτικών αλλά και των ίδιων των μαθητών ανάγκασε την κυβέρνηση να μην ολοκληρώσει τον σχεδιασμό της για φέτος. Ενώ δήλωνε ότι οι εξετάσεις φέτος θα γίνονταν σε όλα τα Δημοτικά και τα Γυμνάσια της χώρας, τελικά συνεχίζει τη δειγματοληπτική της πρακτική μόνο για 600 σχολεία.

Στο Σύλλογό μας έχει επιλεγεί η Έκτη Τάξη του Δημοτικού Σχολείου Δερματούσας ενώ πέρσι στις ίδιες εξετάσεις είχε επιλεγεί το Δ.Σ. Κεριού, σχολικές μονάδες και τάξεις με πολύ λίγα παιδιά, που η επιλογή τους μόνο αθώα δεν μπορεί να κριθεί. Είναι γνωστό σε όλους ότι οι εξετάσεις αυτές οδηγούν πλέον στο στόχαστρο της κατηγοριοποίησης -μετά τις σχολικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς -και τους ίδιους τους μαθητές/τριες, αφού ομογενοποιούν σε επίπεδο εξέτασης απόλυτα διαφοροποιημένα κοινωνικοοικονομικά και μαθησιακά περιβάλλοντα. Με τα αποτελέσματα αυτών των εξετάσεων θα βαθμολογηθούν τα σχολεία, οι περιφέρειες και συνολικά το Δημοτικό Σχολείο και το Γυμνάσιο.                                      Οι μαθητές/τριες δε θα ενημερωθούν για το αποτέλεσμα του γραπτού τους .Aλλά έτσι ή αλλιώς, οι εξετάσεις αυτές έρχονται να υπονομεύσουν ακόμα μια φορά τη χαρά της γνώσης και την ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών και μαθητριών μας στο δημόσιο σχολείο. Στην πρόσφατη  ενημερωτική ημερίδα του συλλόγου μας σε συνεργασία με την ΕΛΜΕ Ζακύνθου και την Ένωση  Συλλόγων Γονέων Μαθητών Ζακύνθου, αναλύθηκε το πολύ καίριο αυτό θέμα της ‘επιχειρηματοποίησης της δημόσιας εκπαίδευσης’ σε όλες του τις διαστάσεις.

Σήμερα , καλούμαστε στην πράξη να υψώσουμε το ανάστημά μας , ως παιδαγωγοί της νέας γενιάς, να ενημερώσουμε και να προστατεύσουμε τους μαθητές μας και τους γονείς τους , να αντισταθούμε και να σώσουμε το δημόσιο σχολείο !

Σύμφωνα με την  αρ.πρωτ.483/3-5-23 ανακοίνωση της ΔΟΕ:

«Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. είχε τονίσει με την περσινή του ανακοίνωση για το ίδιο ζήτημα ότι οι κυβερνώντες «επιδιώκουν να ενισχύσουν τον κοινωνικό ανταγωνισμό, τη λογική “όλοι εναντίον όλων”, με τα αποτελέσματα να ιεραρχούν μαθητές και σχολεία, ανοίγοντας τον αντιδραστικό δρόμο για την γονεϊκή επιλογή σχολείων, μέσω της σύγκρισης». Το γεγονός ότι το πρόγραμμα της Ν.Δ. για την παιδεία, που δημοσιοποιήθηκε πριν λίγες ημέρες,  περιλαμβάνει αυτήν ακριβώς την εξαγγελία, για «ελεύθερη επιλογή από γονέα της σχολικής μονάδας φοίτησης των μαθητών», κάτι που παρουσιάζεται ως προνόμιο στους γονείς ενώ θα οδηγήσει σε υποβάθμιση σχολείων και επιλογή και μαθητών από τα σχολεία (κάτι που έχει ήδη συμβεί όπου εφαρμόστηκαν ανάλογα συστήματα), επιβεβαιώνει, δυστυχώς, τους ολέθριους σχεδιασμούς που κρύβονται πίσω από το όλο εγχείρημα.

Οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα σε εθνικό επίπεδο αποτελούν μέρος του συνολικού αντιδραστικού σχεδιασμού του Υ.ΠΑΙ.Θ. για την εφαρμογή της αξιολόγησης μαθητών-εκπαιδευτικών-σχολικών μονάδων, με οδυνηρές συνέπειες για τη δημόσια εκπαίδευση, με περαιτέρω υποβάθμιση του ρόλου των εκπαιδευτικών και ασφυκτικό έλεγχο των σχολικών πρακτικών και διδασκαλίας, με μη εκπαιδευτικά κριτήρια.

Η δίωρη εξέταση σε Γλώσσα και Μαθηματικά με ποσοτικούς δείκτες και κοινά θέματα για όλη τη χώρα μετατρέπει τους/τις μαθητές/τριες σε πειραματόζωα ενός πειράματος που έχει ως στόχο την κατηγοριοποίηση των σχολείων και τον μορφωτικό αποκλεισμό μεγάλου μέρους του μαθητικού πληθυσμού. Οι μαθητές/τριές μας οδηγούνται σε ένα αγώνα δρόμου ώστε να ανταπεξέλθουν σε «φασόν», πανελλήνιου τύπου εξετάσεις, που καλλιεργούν την κουλτούρα απόρριψης που θα τους συνοδεύει σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης

Δε θα δεχτούμε να μετατραπούν τα δημοτικά μας σχολεία σε εξεταστικά κέντρα ,ούτε να κατηγοριοποιηθούν σε ‘καλά’ και ‘ κακά’! Είμαστε δημόσιοι λειτουργοί  με όραμα για μια κοινωνία δίκαιη και με ίσες ευκαιρίες για όλους!

 

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

ΣΤΙΣ 10 ΜΑΗ ΑΚΥΡΩΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA ME ΣΥΛΛΟΓΙΚΟ ΑΓΩΝΑ!

ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ Δ.Σ ΔΕΡΜΑΤΟΥΣΑΣ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΕΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΣΤΗ ΣΤΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙ Η ΔΟΕ ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΗΡΙΞΕΙ ΤΗ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ ΤΗΣ ΣΤ’ΤΑΞΗΣ

ΚΑΙ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ ΜΕ ΤΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΑΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ !

ΚΑΛΟΥΜΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΛΕΛΦΟΥΣ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΟΥΣ!

     ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΠΙΣΩ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΠΟΥ ΑΞΙΖΕΙ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ!

 

ΤΟ Δ.Σ.

Σφραγίδα Συλλόγου Καινούρια 3 Μαΐου 2018Η πρόεδρος                                                                              Η  γραμματέας

ΛάζουΈφη                         Τζιάφα Έφη

 



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ                                          

Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ                    Ζάκυνθος 14/2/2023                    «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ»                                                       Αρ.πρωτ:234                                                      

Ν. Κολυβά136   Τηλ:2695028854                            Προς:Σχολικές Μονάδες &                e-  mail :solomosd1@gmail.com                               Μέλη Συλλόγου-                                                                                                                                ΔΠΕΖ-    ΚΕΔΑΣΥ-                                                                                               ΚΟΙΝ:ΜΜΕ -ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ                              

                                                                                                              

                                                                                                                                                                         

                                                                                                                                      

 

 

 Γράμμα προς τους γονείς των μαθητών μας                      για την αξιολόγηση και τις εξετάσεις PISA

 

 

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/tριων μας ,

συμμετέχουμε αύριο 15/2/23 στη μεγάλη ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ που έχουν κηρύξει από κοινού η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ ) και η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης ( ΟΛΜΕ) για να σταματήσουμε την εφαρμογή μιας σειράς μέτρων που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση για τη δημόσια εκπαίδευση και τα οποία καθόλου δεν αποσκοπούν- όπως διατείνεται- στην εξυγίανση και βελτίωσή της- αλλά, δυστυχώς, στην υποβάθμιση και διάλυση του δημόσιου σχολείου- ενός σχολείου ίσων ευκαιριών για όλους- στην κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων-μαθητών-εκπαιδευτικών, στη στροφή προς την ιδιωτικοποίηση, τις χορηγίες και τα voucher , στην είσοδο τέλος του άκρατου ανταγωνισμού, του επιθεωρητισμού, της γραφειοκρατίας και του καθημερινού άγχους στη σχολική κοινότητα!

Επειδή το σχολείο πρέπει να είναι χώρος χαράς, γνώσης, έκφρασης , δημιουργίας και προπαντός συνεργατικής μάθησης , σας ενημερώνουμε για τις δύο μεγάλες “καινοτομίες” που απειλούν πλέον την ύπαρξή του,ενάντια στις οποίες αγωνίζεται ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα και σ’αυτό τον αγώνα σας θέλει σύμμαχούς της!

 

ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 

Η αξιολόγηση αποτελεί μια επιχείρηση κρυφής ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου.

Εφαρμόζεται δεκαετίες τώρα σε άλλες χώρες (βλ. ΗΠΑ, Αγγλία, Αυστραλία, Σουηδία, κ.ά.) με καταστροφικά αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα:

1.            Τα σχολεία στο εξής μετατρέπονται σε μικρές επιχειρήσεις. Θα αναζητούν χορηγούς ώστε να εξασφαλίζουν τα απαραίτητα μέσα για τη λειτουργία τους, ενώ οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το κατά πόσο αποδεικνύονται ικανοί μάνατζερ ώστε να προσελκύουν κεφάλαια.

2.            Τα σχολεία στο εξής θα συγκρίνονται μεταξύ τους και θα χωρίζονται σε «καλά» και

«κακά». Ένα σχολείο θα χαρακτηρίζεται «κακό» όταν δεν κατάφερε να εξασφαλίσει μέσω


χορηγών τη χρηματοδότησή για τη θέρμανση, τη συντήρησή του, κ.λπ., όταν οι μαθητές του έχουν χαμηλές επιδόσεις σε σχέση με τους μαθητές άλλων σχολείων.

3.            Εισάγονται πανελλαδικές εξετάσεις για την Στ΄ Δημοτικού, με στόχο να συνδεθούν οι επιδόσεις των μαθητών με την αξιολόγηση του σχολείου τους και κατόπιν τη χρηματοδότησή του. Οι εξετάσεις γεμίζουν άγχος τα παιδιά, μετατρέπουν όλη τη χρονιά σε μία προετοιμασία για το τέλος και παραγκωνίζονται τα μαθήματα που δεν εξετάζονται (πλην Γλώσσας και Μαθηματικών). Εξοβελίζονται το παιχνίδι, οι συζητήσεις, οι τέχνες, κ.λπ..

4.            Οι γονείς θα βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη αν τύχει το σχολείο των παιδιών τους και δεν έχει καλή βαθμολογία στην αξιολόγησή του, άρα και επαρκή χρηματοδότηση.

5.            Το επόμενο βήμα θα είναι να δοθεί στους ίδιους τους γονείς η δυνατότητα να επιλέγουν

σχολείο, ανάμεσα στα «καλά» και στα «κακά». Θα έχουν πραγματικά ΟΛΟΙ οι γονείς τη

δυνατότητα να επιλέξουν το «καλό» σχολείο όμως; ΟΧΙ. Τελικά, τα σχολεία θα επιλέγουν τους μαθητές τους, μιας και οι «κακοί» μαθητές θα αποτελούν μελλοντική απειλή για την αξιολόγηση και χρηματοδότηση της σχολικής μονάδας!

6.            Οι εκπαιδευτικοί οδηγούνται σε πλήρη υποδούλωση μέσα από μια σκληρή διαδικασία ατομικής αξιολόγησης, έτσι ώστε να πάψουν να αγωνίζονται για τη μόρφωση όλων των παιδιών και για τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου και να  εφαρμόζουν,   άβουλοι  καιμοιραίοι,    τις    εντολές    των    αξιολογητών   τους    και    τα

αντιεκπαιδευτικά μέτρα των κυβερνήσεων.

  

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISΑ

Oι Εξετάσεις PISA είναι πανεθνικές εξετάσεις που θα κληθούν να δώσουν όλοι οι μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού σε λίγους μήνες, με Τράπεζα Θεμάτων , στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά, τα αποτελέσματα των οποίων δε γνωστοποιούνται στην κοινότητα , βαθμολογούν ωστόσο και κατηγοριοποιούν τις σχολικές μονάδες.

 

Οι επτά αλήθειες για τις εξετάσεις PISA:

1.    Δε βελτιώνουν τις επιδόσεις των μαθητών-Προκαλούν εσωτερίκευση της αποτυχίας και βίωση της ματαίωσης

2.   Δεν αναβαθμίζουν το έργο των σχολείων Τα κατηγοριοποιούν, τα υποβαθμίζουν και σε ορισμένες περιπτώσεις τα εξαφανίζουν

3.   Δε βελτιώνουν το έργο των εκπαιδευτικών-Τους στοχοποιούν, εντατικοποιούν το διδακτικό τους έργο σε λάθος κατεύθυνση και προκαλούν άγχος στην επιλογή της ΣΤ’ τάξης

4.Η Γλώσσα και τα Μαθηματικά γίνονται φροντιστηριακά μαθήματα ενώ τα υπόλοιπα υποβαθμίζονται.

5.   Δεν είναι συμπεριληπτικές για μαθητές με μαθησιακά προβλήματα και προβλήματα  συμπεριφοράς. Δημιουργούν καθεστώς ανισότητας και αδικίας. Αντιμετωπίζουν ίσα και όμοια παιδιά από διαφορετικά κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα και με διαφορετικές ιδιαιτερότητες.

6, Οι μαθητές που θα βιώσουν την πανεθνική κρίση και απόρριψη από την ΣΤ΄Δημοτικού θα μάθουν να σκύβουν το κεφάλι και να δέχονται τα λιγότερα και στην ενήλικη, επαγγελματική ζωή τους.

 

Θέλουμε ένα σχολείο γνώσης και ελευθερίας που δε διαχωρίζει αλλά ενώνει, δεν αποκλείει αλλά αγκαλιάζει!


Το δημόσιο σχολείο δεν ανήκει σε κανέναν υπουργό και σε κανέναν χορηγό! Ανήκει μόνο στους μαθητές του, γι’ αυτό και κάθε αλλαγή που έρχεται πρέπει να είναι προς όφελός τους!

 

Δε νοιάζεται για την παιδεία το υπουργείο Παιδείας

 

αφού είναι το μόνο υπεύθυνο που τα σχολεία μας δεν έχουν δασκάλους σε κάθε τάξη από την αρχή

της  χρονιάς,  που μειώνεται  κάθε  χρόνο  η  χρηματοδότησή τους,  που  έχουν ακατάλληλα

κτήρια και ελλιπείς υποδομές. Είναι η αιτία για τα χάλια της τηλεκπαίδευσης! Το ΥΠΑΙΘ φταίει

αποκλειστικά που δεν λήφθηκε κανένα μέτρο για αραίωση των τμημάτων εν μέσω κορονοϊού

αλλά αντίθετα πέρσι αύξησε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη! Είναι υπεύθυνο, για τα σχολεία που όταν βρέχει πλημμυρίζουν, όταν κάνει ζέστη γίνονται θερμοκήπια, όταν χιονίζει θεωρούνται επικίνδυνα και κλείνουν. Κι όταν ο καιρός είναι μια χαρά, οι σοβάδες από τα ταβάνια πέφτουν μόνοι τους!

Όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια εμείς, μαζί με τους μαθητές μας και τους γονείς κρατήσαμε ζωντανό το σχολείο την ώρα που το ΥΠΑΙΘ προωθούσε την υποβάθμισή του.

 

ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ

 

ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΠΟ ΤΑ ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ!

ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΧΟΡΗΓΟΥΣ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ!

ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΟΜΜΑΤΙ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ- ΖΟΥΜΕ Ο,ΤΙ ΖΕΙΤΕ!

ΑΣ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ!

ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!

 

 

ΤΟ Δ.Σ.

 

Η πρόεδρος                                                                                  Η ειδική γραμματέας

 

Λάζου Έφη                                                                                      Κατσαίτου Αλεξάνδρα




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου