Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024

ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ: ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ

Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ                                                                                        

«ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ»

Ν. Κολυβά 136                                                                                                                                                               Τηλ: 2695028854                                                                                                            

e-mail : solomosd1@gmail.com

                              Ζάκυνθος 12/3/2024

 

 

Αρ.πρωτ: 75

Προς: 1)Σχολικές Μονάδες &

                             Μέλη Συλλόγου-

                             ΔΠΕΖ-ΚΕΔΑΣΥ

                           2) ΔΟΕ

                          ΚΟΙΝ: ΣΕΠΕ   

 

 

 

ΘΕΜΑ: «ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΣΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ Ν. 5029/2023 ΦΕΚ 55/Α/10-3-2023  «Ζούμε Αρμονικά Μαζί - Σπάμε τη Σιωπή»: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις

 

Με τη διαδικασία του κατεπείγοντος καλούνται οι διευθυντές και διευθύντριες των σχολικών μας μονάδων σε πρόσφατη εγκύκλιο που στάλθηκε στα σχολεία μας, να ορίσουν υπεύθυνο εκπαιδευτικό ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού σύμφωνα με το άρθρο 7 του Ν. 5029/2023ΦΕΚ 55/Α/10-3-2023  : «  Υπεύθυνοι αποδέκτες αναφορών στη σχολική μονάδα : Αποδέκτες - υπεύθυνοι υποδοχείς σε επίπεδο σχολικής μονάδας των αναφορών για περιστατικά εκφοβισμού και ενδοσχολικής βίας που υποβάλλονται ψηφιακά είναι στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος της σχολικής μονάδας και ένας (1) εκπαιδευτικός που ορίζεται από εκείνον για τον σκοπό αυτόν.»

 

Να αναφέρουμε εδώ ότι πρόκειται για ένα νόμο που δημοσιεύθηκε στις 10-3-2023 , η ΔΟΕ ήδη από τη διαβούλευση του νομοσχεδίου είχε προβάλλει τις ενστάσεις και τις αντιρρήσεις της για τη μη επιστημονική  στοιχειοθέτηση της διαδικασίας που ορίζει ο νόμος και ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΕ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΤΩΝ ΦΑΙΝΟΜΕΝΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ  στις σχολικές μας μονάδες ΑΛΛΑ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗΣ-ΠΕΙΘΑΡΧΗΣΗΣ – ΧΑΦΙΕΔΙΣΜΟΥ - ΦΑΚΕΛΩΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝ ΤΕΛΕΙ ΧΡΟΝΙΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!!!  (Δείτε επισυναπτόμενο ΕΓΓΡΑΦΟ ΔΟΕ αρ.πρωτ. 380 /6-3-2023 )  

                                                                                                    

Από όλη τη δομή των 16 άρθρων του  υπό ενεργοποίηση νόμου 5029/23  και με δεδομένο ότι πολλές δομές και διαδικασίες είχαν γίνει και στο παρελθόν και από το ΥΠΑΙΘ  με σκοπό την πρόληψη της σχολικής βίας με εξέχουσα θέση αυτή του  « Παρατηρητήριου για την Πρόληψη της Σχολικής Βίας» , που δημιουργήθηκε το 2012 αλλά παρέμεινε ανενεργό από το 2016 και μετά με ευθύνη του ίδιου του ΥΠΑΙΘ, είναι πασιφανές ότι ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΠΟΥ ΥΙΟΘΕΤΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΕΠΙΔΙΩΚΕΤΑΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΝΟΜΟ ΕΙΝΑΙ Η ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΦΑΚΕΛΩΜΑΤΟΣ ΕΠΩΝΥΜΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΝΩΝΥΜΩΝ ΑΝΑΦΟΡΩΝ ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ ΜΕ ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ,ΠΡΙΝ ΑΚΟΜΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΜΟΡΦΗΣ ΣΥΖΗΤΗΣΗ Η ΔΙΑΛΟΓΙΚΗ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΜΕΣΑ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΥΣ! 

«Άρθρο 6 : Ειδική ψηφιακή πλατφόρμα

 Στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα που δημιουργείται και λειτουργεί, με την ευθύνη του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) «Διόφαντος», για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και των φαινομένων εκφοβισμού, πρόσβαση έχουν οι μαθητές και οι γονείς, καθώς και όσοι έχουν την επιμέλεια μαθητών. Η πρόσβαση διασφαλίζεται με τη χρήση ατομικών κωδικών εισόδου στην ψηφιακή πλατφόρμα και διευκολύνεται με τη δημιουργία ψηφιακού ιστότοπου που υποδέχεται επώνυμες και ανώνυμες αναφορές. Οι μαθητές δύνανται να υποβάλουν επώνυμες ή ανώνυμες αναφορές. Οι γονείς και όσοι έχουν την επιμέλεια των μαθητών υποβάλλουν μόνο επώνυμες αναφορές. Η ανωνυμία της αναφοράς ισχύει έναντι όλων των χρηστών της πλατφόρμας και αντιτάσσεται έναντι όλων των εκπαιδευτικών και του προσωπικού της σχολικής μονάδας. Η υποβολή αναφορών στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα δεν εξαρτάται από άλλους όρους και προϋποθέσεις, είναι δε προαιρετική και παράλληλη με τη δυνατότητα υποβολής αναφορών, προφορικών ή γραπτών, απευθείας στον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο κάθε σχολικής μονάδας και Εργαστηριακού Κέντρου (Ε.Κ.). Με σκοπό τη διευκόλυνση της εισόδου και της χρήσης της ψηφιακής πλατφόρμας από μαθητές, γονείς και όσους έχουν την επιμέλεια μαθητών, δύνανται να οργανώνονται επιμορφωτικά σεμινάρια και ημερίδες ενημέρωσης στη σχολική μονάδα. Η ψηφιακή πλατφόρμα είναι προσβάσιμη από τα άτομα με αναπηρία.»

 

Για όσους και όσες από εμάς  ασκούν το παιδαγωγικό έργο τους επί ετών και έχουν γίνει κοινωνοί φαινομένων σχολικού εκφοβισμού είναι αυτονόητο ότι Η ΔΗΜΟΣΙΟΠΟΙΗΣΗ πριν την οποιαδήποτε συζήτηση για επίλυση του προβλήματος καθιστά δυσχερή την ίδια αυτή αντιμετώπισή του και δημιουργεί στιγματισμό ακόμα και αν πρόκειται για ψευδείς καταγγελίες που πολύ εύκολα καλύπτονται πίσω από την ανωνυμία τους! Περαιτέρω τούτου , οι αναφορές αυτές ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΙΔΙΚΟΤΕΡΑ ακόμα και αν πρόκειται για περιστατικά μεταξύ μαθητών της εκπαιδευτικής κοινότητας ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΒΕΒΑΙΟ ΟΤΙ ΘΑ ΣΤΟΧΟΠΟΙΟΥΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ, γιατί οι μαθητές είναι υπό την επίβλεψη των εκπαιδευτικών τους, είτε στην τάξη είτε στο διάλειμμα και εξ ορισμού αυτοί είναι υπεύθυνοι για ό,τι συμβεί!!!

Με μία ανώνυμη αναφορά που δε θα σβηστεί για 25 ολόκληρα χρόνια!!!

«Άρθρο 14 :Καταχωρίσεις στην ψηφιακή πλατφόρμα και στη βάση δεδομένων της σχολικής μονάδας Κάθε αναφορά καταχωρίζεται στη βάση δεδομένων του πληροφοριακού συστήματος και αποστέλλεται άμεσα στη σχολική μονάδα που αφορά, προκειμένου oι υπεύθυνοι αντιμετώπισης των φαινομένων σχολικού εκφοβισμού και ενδοσχολικής βίας του άρθρου 7 και η διοίκηση του σχολείου να διερευνήσουν τα περιστατικά που περιέχονται στην αναφορά και να λάβουν τα κατάλληλα μέτρα αντιμετώπισης. Ακολούθως, αποστέλλεται σχετικό μήνυμα στους υπευθύνους του άρθρου 7 και στην επίσημη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της σχολικής μονάδας, όπως και στο ειδικό διαχειριστικό περιβάλλον της ψηφιακής πλατφόρμας που παρέχεται στους υπευθύνους και στη σχολική μονάδα για τον χειρισμό των σχετικών αναφορών. Ταυτόχρονα, η αναφορά κοινοποιείται μέσω του πληροφοριακού συστήματος, στον Διευθυντή Εκπαίδευσης και τα μέλη της ομάδας δράσης της παρ. 1 του άρθρου 8, καθώς και στην αρμόδια Διεύθυνση Εκπαίδευσης για την ενημέρωσή τους και για την παρακολούθηση της αντιμετώπισης των αναφορών στις σχολικές μονάδες της αρμοδιότητάς τους. Οι αναφορές τηρούνται για χρονικό διάστημα μέχρι είκοσι πέντε (25) έτη»

 

Τα παραπάνω επιχειρήματα είναι ένα μόνο μέρος των τεκμηρίων για τη μη ορθολογική διαχείριση των φαινομένων σχολικού εκφοβισμού με τη μέθοδο του Ν 5029/23. Η  πιο σημαντική παραδοχή - ιδιαίτερα για όσους ασχολούνται βαθιά επιστημονικά με το ζήτημα- είναι ότι ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΙΚΡΟΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ  ΕΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙ  ΟΛΙΣΤΙΚΗ , ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΑΤΑΣΤΑΛΤΙΚΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ.

 

 Συγκεκριμένα η ΔΟΕ στο έγγραφό της αναφέρει:

 «Η UNESCO, στη μελέτη της για τον ρόλο των εκπαιδευτικών στην πρόληψη και την αντιμετώπιση της σχολικής βίας δίνει ιδιαίτερο βάρος στον ολιστικό χαρακτήρα που πρέπει να έχει μια τέτοια πολιτική. 1 Στη σύνοψη της μελέτης αναφέρεται ότι «τα καλύτερα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν ότι οι αποτελεσματικές απαντήσεις στη σχολική βία, συμπεριλαμβανομένου του εκφοβισμού, θα πρέπει να είναι ολοκληρωμένες ή ολιστικές, δηλαδή να αποτελούνται από συνδυασμό πολιτικών και παρεμβάσεων». Αυτό συνιστά μια απάντηση που «υπερβαίνει το σχολείο» και «θα μπορούσε να περιγραφεί καλύτερα ως ένα σύστημα ολικής εκπαίδευσης ή μια προσέγγιση ολόκληρης της εκπαίδευσης». Η ολιστική προσέγγιση στοχεύει στην αλλαγή του κλίματος του σχολείου ώστε να μην αναπαράγεται η βία με την αποτελεσματικότητα πρόληψης και εφαρμογής προγραμμάτων κατά του σχολικού εκφοβισμού να έχει άμεση σχέση με την υιοθέτηση της Κοινωνικής προσέγγισης. Στο πλαίσιο αυτό οι παρεμβάσεις αφορούν όλους τους εμπλεκόμενους. Το σχολείο, την τάξη, τον εκπαιδευτικό, τους μαθητές, τους γονείς, την κοινωνική αντίληψη και τις κοινωνικές σχέσεις

 

Στα πλαίσια αυτά οι μόνες εγγυήσεις για ασφαλή αντιμετώπιση του φαινομένου αποτελούν ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΕ ΣΤΑΔΙΟ ΠΡΟΛΗΨΗΣ  κάτι το οποίο ΑΠΑΙΤΕΙ ΡΙΖΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ , με μόνιμη παρουσία ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών καθημερινά σε κάθε σχολική μονάδα, μείωση των μαθητών σε 15 σε κάθε σχολική τάξη, ασφαλείς κτιριακές υποδομές, μείωση του φόρτου εργασίας και του άγχους σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, ενίσχυση του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων, χρόνος για  ουσιαστικές παιδαγωγικές συναντήσεις και διάλογο μεταξύ των εκπαιδευτικών της σχολικής κοινότητας αλλά και μεταξύ εκπαιδευτικών και γονέων σε ένα κλίμα εμπιστοσύνης, εμψύχωσης  και θετικής διάθεσης επίλυσης των οποιοδήποτε προβλημάτων για το καλό των παιδιών!

Και ο δρόμος αυτός φυσικά δεν είναι ο δρόμος των καταγγελιών σε ψηφιακή πλατφόρμα που εξ ορισμού θεωρεί τη λειτουργία των σχολικών μας μονάδων χωρίς υγιείς σχέσεις εμπιστοσύνης και αλληλεγγύης.

 

Ο Ν. 5029/23  είναι τόσο χαοτικός και συγκεχυμένος στους ορισμούς και στην εφαρμογή του που μπορεί πραγματικά να αποβεί επικίνδυνος για αυτό και ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ.  Οι αναγνώσεις του είναι πολλές και ποικίλες ανάλογα με το δικαίωμα που διακυβεύεται κάθε φορά και πάντα προς τη φορά του τιμωρητισμού και της πειθάρχησης.

Τον Μάρτη του 2023 είχε πολεμηθεί για « την ποινικοποίηση των μαθητικών καταλήψεων» :

Σύμφωνα με το άρθρο 4  Ορισμοί :« Κάθε μορφή σωματικής, λεκτικής, ψυχολογικής, συναισθηματικής, κοινωνικής, ρατσιστικής, σεξουαλικής, ηλεκτρονικής, διαδικτυακής ή άλλης βίας και παραβατικής συμπεριφοράς, που πλήττει τη σχολική κοινότητα και διαταράσσει την εκπαιδευτική διαδικασία συνιστά ενδοσχολική βία και εκφοβισμό και ιδίως: α) η προσβολή της αξιοπρέπειας, της τιμής και της υπόληψης του μαθητή, β) η συστηματική ή σκόπιμη ή επαναλαμβανόμενη απειλή και προσβολή της προσωπικότητας, της σωματικής ακεραιότητας ή της ψυχικής ισορροπίας των μαθητών, γ) η ανεπιθύμητη, επιθετική συμπεριφορά που εκδηλώνεται μεταξύ παιδιών σχολικής ηλικίας και η ανάλογη συμπεριφορά εκπαιδευτικών που περιλαμβάνει πραγματική ή αντιληπτή ανισορροπία δύναμης, δ) η παρεμπόδιση της ομαλής διεξαγωγής των μαθημάτων και ο βίαιος αποκλεισμός μαθητών είτε από την εκπαιδευτική διαδικασία είτε από τη συμμετοχή τους στην καθημερινή σχολική ζωή, καθώς και ο εν γένει κοινωνικός αποκλεισμός, οι απειλές και η ψυχολογική βία στις επαφές των μαθητών με τους συμμαθητές τους, ε) η επιβολή με τη βία και ο εξαναγκασμός σε πράξεις ή παραλείψεις παρά τη θέληση των μαθητών   κλπ.»

 

Σήμερα και μετά την εφαρμογή της φάσης Α2 στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και τη διάρρηξη των σχέσεων μεταξύ διευθυντών και εκπαιδευτικών, μπορούμε καθαρά να δούμε ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΛΕΥΡΑ ΤΟΥ ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΣ:ΠΩΣ ΔΗΛ. ΟΙ ΕΠΩΝΥΜΕΣ ΟΙ ΑΝΩΝΥΜΕΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΘΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΥΠΟΨΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΛΊΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΥ!!!

Η εποχή του φόβου είναι εδώ και  έχει δυστυχώς  πολλές μάσκες για να αλλάζει στο βεστιάριό της!!!

ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΟΓΟΥΣ

Ø  ΑΝΤΙΤΑΣΣΟΜΑΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ Ν5029/23

Ø  ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ/ΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΑΣ ΜΟΝΑΔΩΝ ΝΑ ΣΥΓΚΑΛΕΣΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΜΕΡΗ ΔΙΟΡΙΣΜΟ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Ø  ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΗ ΔΟΕ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΕΚ ΝΕΟΥ ΘΕΣΗ ΜΕ ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ

Ø  ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΟΥΝ ΣΕ ΘΕΣΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΑΝΑΦΟΡΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ ΝΑ ΕΠΙΚΑΛΕΣΤΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΔΗΛΩΣΗ :

 

 

ΔΗΛΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

Με την παρούσα δηλώνω ότι δεν επιθυμώ την ανάληψη καθηκόντων του άρθρου 7 του Ν. 5029/2023 ως Υπεύθυνου αποδέκτη αναφορών στη σχολική μονάδα  και επιφυλάσσομαι παντός νόμιμου δικαιώματός μου, διότι: Με την ιδιότητα αυτή συλλέγονται, αποθηκεύονται και τυγχάνουν επεξεργασίας προσωπικά δεδομένα χωρίς την άδεια της δημόσιας αρχής. Επίσης η καταγραφή περιστατικών που χρήζουν περαιτέρω διοικητικής, πειθαρχικής και ποινικής διερεύνησης καθιστούν τον συλλέγοντα εκπαιδευτικό παράγοντα της προανακριτικής διαδικασίας χωρίς να προβλέπεται στο πειθαρχικό ή ποινικό δίκαιο, ιδιότητα που επιφέρει σοβαρές συνέπειες σχετικά με τον τρόπο καταγραφής των περιστατικών. Έτσι καθίσταται ο εκπαιδευτικός περαιτέρω έκθετος για δήθεν πειθαρχικές και ποινικές παραβάσεις ( δυσφήμιση κτλ ).

Υ.Γ. Η ΔΗΛΩΣΗ είναι επανατύπωση από τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης « Ο Αριστοτέλης

 

ΔΙΑΛΟΓΟΣ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ  ΚΑΙ ΟΛΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ!

 

 ΓΙΑ  ΤΟ Δ.Σ.                                                         

Η πρόεδρος                                                                                   Η  γενική γραμματέας

Λάζου Έφη                                                                             Παπαδάτου Μαρία

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου