Δευτέρα 12 Ιουνίου 2023

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ/ΝΤΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΑΣ ΜΟΝΑΔΩΝ

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ

Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ                                                                                        

«ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ»

 Ν. Κολυβά 136                                                                                                                                                               Τηλ: 2695028854                                                                                                                                                          e-mail : solomosd1@gmail.com

                           Ζάκυνθος 13/6/2023

 

Αρ. πρωτ. 313

Προς: Σχολικές Μονάδες &

Μέλη Συλλόγου-ΔΠΕΖ-ΚΕΔΑΣΥ

           ΚΟΙΝ.: ΣΕΠΕ,ΔΟΕ,ΕΛΜΕΖ

 

 

 

 

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ/ΝΤΡΙΕΣ

ΚΑΙ  ΤΙΣ  ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΑΣ ΜΟΝΑΔΩΝ

--------------------------------------------------------------

Αγαπητοί/ές συνάδελφοι/ισσες  και μέλη του συλλόγου μας,

τα τελευταία δύο χρόνια όλοι οι εκπαιδευτικοί είμαστε μάρτυρες μιας σφοδρής επίθεσης που έχει εξαπολυθεί ενάντια στο δημόσιο σχολείο, με  την προσπάθεια εφαρμογής των αντιεκπαιδευτικών νόμων 4692/20 και 4823/21 , οι οποίοι άμεσο στόχο έχουν την κατηγοριοποίηση σχολείων , μαθητών , εκπαιδευτικών και απώτερο τη μετατροπή της παιδείας από δημόσιο αγαθό σε επιχειρηματικό μοντέλο. Το σχέδιο αυτό –το οποίο απ’ότι φάνηκε και από την πρώτη μαζική κινητοποίηση του κλάδου στην οποία συμμετείχε πάνω από το 95% των εκπαιδευτικών , πιθανά και με τη δική σας υπογραφή- είναι πλήρως  απονομιμοποιημένο στη συνείδηση των εκπαιδευτικών και η όποια συμμετοχή στην πορεία στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας ή στην ατομική αξιολόγηση είναι –κατά γενική ομολογία των ίδιων των συμμετεχόντων –αποτέλεσμα ανάγκης ή –δυστυχώς –φόβου ! Μεταλλάσσονται δηλαδή τα σχολειά μας –μέρα με τη μέρα- από χώρους εργασίας σε κάτεργα διοικητικής αυθαιρεσίας, διευθυντικής επιβολής και παντελούς έλλειψης δημοκρατίας, όπου θα κυριαρχούν ο ανταγωνισμός , ο κανιβαλισμός και ο φόβος!

Για το λόγο αυτό, ο εκπαιδευτικός κόσμος στο πανελλήνιο συνεχίζει να αντιστέκεται ενάντια σε όλες τις μορφές της αξιολόγησης σε ποσοστά πάνω από 70%. Το ίδιο συνέβη και στο νησί μας,  με 16 σε σύνολο 21 δημοτικών σχολείων να αναρτούν τα ενιαία κείμενα, ομόφωνα ή σε μεικτές ομάδες και 9 στα 34 νηπιαγωγεία, ποσοστό που στάλθηκε στη Διδασκαλική Ομοσπονδία ως τεκμήριο στις 6/12/22 και το οποίο επικαιροποιήθηκε και επιβεβαιώθηκε  από τα μέλη μας στην πρόσφατη Τακτική Γενική Συνέλευση του συλλόγου στις 8/6/2023.

Μ ε λύπη μας ωστόσο πληροφορηθήκαμε,  ότι σε πρόσφατη διαδικτυακή συνάντηση μεταξύ των στελεχών της εκπαίδευσης, με θέμα την αξιολόγηση, όπου παραβρεθήκατε κι εσείς, σιωπηρώς διακινήθηκε η φήμη ότι μόνο 2 από τα  21 δημοτικά σχολεία του νομού μας ακολουθούν τη παιδαγωγική γραμμή της ΔΟΕ και έχουν προχωρήσει στην ανάρτηση ενιαίων κειμένων στην ψηφιακή πλατφόρμα του ΙΕΠ, οπότε  παρουσιάστηκε μια γενική εικόνα ότι οι εκπαιδευτικοί μας που πάνω από το 60% αντιστέκονται αυτά τα δύο χρόνια για την προάσπιση του δημόσιου σχολείου είναι μια άμορφη, άβουλη και άνομη μάζα , η οποία μπορεί  μέσα σε λίγα λεπτά να γίνει σκόνη  κάτω από τη μπότα της σιωπηρής συγκατάθεσης του διευθυντή/τρια τους, τη δική σας συγκατάθεση! Ειλικρινά, κρίμα!

Κρίμα , ακόμα περισσότερο, γιατί προετοιμάζετε ένα τοπίο ζοφερό για την τελική συνεδρίαση των συλλόγων διδασκόντων , όπου - στην περίπτωση που φέρετε το θέμα της 

« Τελικής αποτίμησης του έργου της σχολικής μονάδας και σύνταξης της έκθεσης εσωτερικής αξιολόγησης για το 2022-23» και δεν το αποσιωπήσετε τεχνηέντως , προκειμένου να ενεργοποιηθεί το άρθρο 97 του ν 4823/21 της υπερεξουσίας του διευθυντή –

προαναγγέλλετε ότι ,στην ομόφωνη ή πλειοψηφική απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων  υπέρ της ανάρτησης της έκθεσης αποτίμησης που στάλθηκε από την Ομοσπονδία, εσείς θα επικαλεστείτε τεκμήριο νομιμότητας και θα αναρτήσετε δική σας έκθεση!!! Σοβαρά;

 

 Αγαπητοί/ές συνάδελφοι/ισσες  και μέλη του συλλόγου μας,

ειλικρινά βρισκόμαστε σε πολύ δύσκολη θέση να  παίρνουμε λόγο στο δημόσιο βήμα για να εξηγήσουμε σε παιδαγωγούς σαν και μας, τι είναι δημοκρατία και πώς εκτιμάται η ανθρώπινη αξιοπρέπεια!

Με λίγα και όσα είναι απαραίτητα λόγια σας δηλώνουμε λοιπόν τα παρακάτω:

1.      «Οι αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων λαμβάνονται με απλή πλειοψηφία των παρόντων…. πάντοτε μέσα στα όρια της αρμοδιότητάς του, είναι δεσμευτικές για όλους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και υλοποιούνται με ευθύνη του Διευθυντή του σχολείου.» ( ΦΕΚ 1340/2002, άρθρο 37)

2.      α..« Στο τέλος κάθε διδακτικού έτους ,κατά την ειδική συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων πραγματοποιείται η εσωτερική αξιολόγηση του έργου της σχολικής μονάδας.» ( ΦΕΚ 4189/2021, Άρθρο 5)

β.« Ο/Η Διευθυντής/-ύντρια συγκαλεί συνεδρίαση του Συλλόγου, για την : Α. Συνολική αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου του σχολείου: Γίνεται συζήτηση σχετικά με τις αλλαγές που ενδεχομένως έχουν επέλθει στην ταυτότητα του σχολείου από την προηγούμενη Έκθεση Αποτιμώνται οι 9 άξονες τεκμηριωμένα Εντοπίζονται θετικά σημεία και σημεία προς βελτίωση για καθεμία από τις 3 λειτουργίες Καταγράφονται στο Πρακτικό οι σχετικές αποφάσεις.» και

γ. « Μετά τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων, και μέχρι τις 25 Ιουνίου, ο/η Διευθυντής/- ύντρια: • Καταχωρίζει τα δεδομένα στην ψηφιακή πλατφόρμα του Ι.Ε.Π.

Ελέγχει και οριστικοποιεί την Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης» ( Αξιολόγηση σχολικών μονάδων-Οδηγός Εφαρμογής ΙΕΠ- Σεπτέμβιος 2022)

 

Ο Διευθυντής υλοποιεί και αναρτά και σε καμιά περίπτωση δεν υποκαθιστά ή δεν παραχαράσσει ήδη ειλημμένη  πλειοψηφούσα απόφαση συλλόγου διδασκόντων!!!

3.       Η τελική αποτίμηση που  έχει σταλεί από τη Διδασκαλική Ομοσπονδία και όλα τα προηγούμενα κείμενα της ενιαίας μορφής –περίπου 100 σελίδες για κάθε χρόνο -ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΡΝΗΣΗ  των συλλόγων διδασκόντων που τα υιοθετούν και  ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΤΙΘΕΤΑΙ ΘΕΜΑ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥΣ –πράγμα το οποίο τεκμαίρεται και από τη διετή εμπειρία δεκάδων χιλιάδων σχολείων που τα ανάρτησαν στην ψηφιακή πλατφόρμα του ΙΕΠ και καμία προσφυγή δεν έχει κατατεθεί μέχρι σήμερα από τη μεριά του ΥΠΑΙΘ  για να κριθούν παράνομα , ούτε καμία άλλη σχετική απόφαση υπάρχει. Ο χαρακτηρισμός των ενιαίων κειμένων ως ‘ μη σύννομων " ή "μη γενόμενων "  δεν απονομιμοποιεί σε καμία περίπτωση την ίδια την πράξη ένταξης στην αξιολόγηση των σχολικών μονάδων που τα αναρτούν. Το μόνο που διαφοροποιείται εδώ είναι φυσικά η τετράβαθμη κλίμακα και η  τροχοπέδη που βάζουν οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί στην κατηγοριοποίηση των σχολικών τους μονάδων.  Η αξιολόγηση ‘με άριστα ‘ στο Χ δημοτικό σχολείο έχει απαραίτητη συνθήκη την αξιολόγηση ‘με μη ικανοποιητικό βαθμό’ στο Ψ δημοτικό σχολείο , διαφορετικά αναιρείται αυτή η ίδια η φύση της αξιολογικής κλίμακας του ν 4823/21.

Εξάλλου , ο όγκος δράσεων , διαδικτυακών εκδηλώσεων και ερωτηματολογίων που σχεδιάστηκαν  και υλοποιήθηκαν  από τη ΔΟΕ τα τελευταία δύο χρόνια, στα πλαίσια της μαχόμενης και ενιαίας στάσης ενάντια στην αξιολόγηση- κατηγοριοποίηση,  τα οποία παρακολουθήσαμε  κι εμείς ,μαζί με άλλους 100.000 εκπαιδευτικούς, μόνο ως απουσία δράσεων δεν μπορεί να εκτιμηθεί: 22 διαδικτυακές εκδηλώσεις, 51 εισηγήσεις από πανεπιστημιακούς καθηγητές από την Ελλάδα και 8 από το εξωτερικό, 1.000 σελίδες πρακτικά και 11 ερωτηματολόγια που τα πορίσματά τους θα εκδοθούν άμεσα!  Όλος ο εκπαιδευτικός κόσμος, εργάτης στην υπηρεσία της δημόσιας εκπαίδευσης με ισότιμους και δίκαιους όρους για όλους τους μαθητές μας!

4.       Ο ενιαίος χαρακτήρας των ενιαίων κειμένων αποτελεί την ενιαία στάση του εκπαιδευτικού κλάδου απέναντι στα προβλήματα της εκπαίδευσης , που είναι ενιαία και απορρέουν από τις ίδιες κεντρικές πολιτικές , δε βαραίνουν εξατομικευμένα τις εκάστοτε σχολικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς τους και μόνο ενιαία μπορούν και πρέπει να αντιμετωπιστούν.

      Για όλους αυτούς τους παραπάνω λόγους, θα απαιτήσουμε

ΣΕΒΑΣΜΟ ΣΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ

ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ

ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΜΑΣ ΔΕ ΦΙΜΩΝΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΕΧΟΝΤΑΙ ΝΟΘΕΥΣΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣΗΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΥΠΟΝΟΜΕΥΣΗ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΤΟΥΣ!

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΝ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΤΟΥΣ!

ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΜΕΙΣ ΚΑΝΑΜΕ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ!

ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΥΤΕ ΑΝΟΗΤΟΙ , ΟΥΤΕ ΑΝΙΚΑΝΟΙ, ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΤΙΜΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΜΕΣΑ ΜΑΣ ΜΕ ΠΡΑΞΕΙΣ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗΣ!

 ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ ΤΩΡΑ!!!

ΤΟ Δ.Σ.

Σφραγίδα Συλλόγου Καινούρια 3 Μαΐου 2018

Η πρόεδρος                                                                      Η  γενική γραμματέας

Λάζου Έφη                                                                      Τζιάφα Έφη

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου