Δευτέρα 6 Μαρτίου 2023

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ "ΤΗΣ ΝΤΡΟΠΗΣ"

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ 

Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ                                                                                        

«ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ»

 Ν. Κολυβά136                                                                                                                                                                Τηλ:2695028854                                                                                                         

 e-mail : solomosd1@gmail.com

       Ζάκυνθος    3/3/2023

 

Αρ.πρωτ: 247

Προς: Σχολικές Μονάδες &

Μέλη Συλλόγου-ΔΠΕΖ-ΚΕΔΑΣΥ

ΚΟΙΝ: ΔΟΕ –ΥΠΑΙΘ

ΕΛΜΕΖ-ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ-ΣΕΠΕ

 

 

 

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΤΗΣ  ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ «Της Ντροπής»

 

Το ΥΠΑΙΘ ακολουθώντας  τις  πάγιες πλέον μεθοδεύσεις  του, της προχειρότητας, της  προπαγάνδας, της  καταπάτησης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και της απαξίωσης  του παιδαγωγικού ρόλου και λειτουργήματός  τους, προχώρησε τις  τελευταίες εβδομάδες στην Εισαγωγική Επιμόρφωση των νεοδιόριστων της περιόδου 01-01-2020 μέχρι 30-06-2022, η οποία προκαλεί ντροπή και οργή, όχι μόνο για τον τρόπο με τον οποίο διενεργείται –με πλήρη κατάχρηση του ελεύθερου χρόνου των επιμορφούμενων- αλλά και για το παιδαγωγικά ανάρμοστο και ανορθολογικό του περιεχομένου της.

Συγκεκριμένα,  με την εφαρμογή της εισαγωγικής αυτής επιμόρφωσης παρατηρήθηκαν:

-        Υπερβολικά μεγάλος αριθμός ωρών απασχόλησης επιπλέον από το εργασιακό ωράριο (100 ωρών σύγχρονης και ασύγχρονης + απαιτούμενος χρόνος διεκπεραίωσης εργασιών) εις βάρος του ελεύθερου χρόνου των επιμορφούμενων ακόμη και σε αργίες και σε διακοπές του Πάσχα. Μηνύματα στο viber καθ’όλη τη διάρκεια της ημέρας και…της νύχτας!

-          Αδυναμία σύνδεσης μεγάλου αριθμού επιμορφούμενων λόγω είτε κακής  σύνδεσης είτε μεγάλου φόρτου από τις πολυπληθείς ομάδες (23-25+ ατόμων)

-          Δυσκολία επαρκούς καθοδήγησης και γνώσης της πλατφόρμας ms teams από τη μεριά των επιμορφωτών

-          Παράπονα εκπαιδευτικών για το φόρτο των υποχρεωτικών εργασιών εβδομαδιαίως (1 εργασία 1000 λέξεων και 2, 3 -150 λέξεων, κουίζ πολλαπλής επιλογής, και αλληλεπίδραση στο forum)

-          Δύσχρηστες στην πράξη οι δυο πλατφόρμες που πρέπει να χρησιμοποιούνται παράλληλα (e-iep+ ms teams)

-          Κάκιστης ποιότητας ύλη που παραπέμπει σε εποχές σκοταδισμού, αστειότητες από κακή μετάφραση του google translate, αντιεπιστημονικές και ανυπόστατες θεωρίες του μεσαίωνα, έννοιες  κοινωνικού δαρβινισμού και ρατσιστικής παιδαγωγικής όπως η εθνική καθαρότητα των σχολείων, ο ανταγωνισμός, η δαιμονοποίηση του «πνεύματος αντιλογίας» αλλά και συγκεκριμένων ιδεολογιών, η χρήση αντιπαιδαγωγικών χαρακτηρισμών όπως «προβληματικοί μαθητές», «καταυλισμός στιγματισμένων» κ.α.

Βασικοί στόχοι αυτού του εγχειρήματος, παράλληλα με την άμεση απορρόφηση κονδυλίων του ΕΣ.Π.Α στα χρονικά όρια που η Ε.Ε. θέτει, είναι φυσικά και η υιοθέτηση σε όλα τα επίπεδα της νεοφιλελεύθερης αντίληψης για το σχολείο και τη γνώση, μιας αντίληψης που θέλει τον δάσκαλο «παντού και πάντα σε εργασιακή ετοιμότητα», για τον οποίο «ποτέ και τίποτα δε θα είναι αρκετό» και του οποίου το παιδαγωγικό έργο θα ασφυκτιά,  ελεγχόμενο κάτω από τους δύο πυλώνες  του «Σχολείου των Δεξιοτήτων»  και της «Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Ποιότητας στην Εκπαίδευση». . Ένα σχολείο που δε θα στοχεύει στην προετοιμασία των μαθητών για να γίνουν αυθεντικοί παραγωγοί γνώσης, αλλά εργατικό δυναμικό που θα δουλεύει  άκριτα  για την κερδοφορία των επιχειρήσεων, εφοδιασμένο με «μισή» γνώση,  μια γνώση μετρήσιμη, περιορισμένη, εστιασμένη σε επιμέρους δεξιότητες που δεν θα κατανοεί τον κόσμο ως ενιαίο σύνολο,  δεν θα τον ερμηνεύει και δεν θα τον αλλάζει. . Αυτό θα είναι το σχολείο  του ελέγχου, της λογοδοσίας, του ανταγωνισμού, της προσοντολαγνείας και της ιεραρχικής κατάταξης που οραματίζονται, ένα σχολείο που τα παιδιά των εργαζόμενων θα πρέπει να το πληρώνουν, και στο οποίο τα παιδιά των ανέργων, των φτωχών, των μεταναστών, των κάθε είδους «διαφορετικών» -εάν βρίσκουν θέση- θα αποτελούν «προβλήματα προς διαχείριση», ενώ ταυτόχρονα θα εξορίζεται κάθε απελευθερωτική, δημιουργική διάσταση της γνώσης, και εντέλει η χαρά για όλους τους εμπλεκόμενους, εκπαιδευτικούς και μαθητές.

Επιπλέον τούτου, οι εκπαιδευτικοί που καλούνται να παρακολουθήσουν αυτή την επιμόρφωση υπηρετούν ήδη  15 και 20 χρόνια στα δημόσια σχολεία- ορισμένοι μάλιστα περισσότερα χρόνια και από τους επιμορφωτές τους- και πολλοί από αυτούς έχουν ήδη παρακολουθήσει στο παρελθόν πρόγραμμα εισαγωγικής επιμόρφωσης και είναι απαράδεκτο να καλούνται ξανά. Η σύνδεση δε του προγράμματος με εργασίες και αξιολογήσεις δημιουργεί ένα επιπλέον άγχος πλήρωσης όρων για τη λήψη της βεβαίωσης, που έρχεται να προστεθεί σαν μια ακόμα δοκιμασία αέναης αμφισβήτησης και εξέτασης «των πτυχιούχων» εκπαιδευτικών , όχι μόνο μέσω του ΑΣΕΠ, όχι μόνο μέσω του προσοντολογίου και της ατομικής αξιολόγησης αλλά ακόμα και μέσω αυτής της εισαγωγικής τους επιμόρφωσης!

ΚΑΤΑΓΓΕΛΟΥΜΕ σε όλα τα επίπεδα, και στη μορφή και στο περιεχόμενο την κατάπτυστη αυτή εισαγωγική επιμόρφωση « Της Ντροπής» και ΚΑΛΟΥΜΕ τους εκπαιδευτικούς μας να την καταγγείλουν και οι ίδιοι με τη στάση τους, να αρνηθούν να συμμετάσχουν σε αντιπαιδαγωγικές και ενάντια στα εργασιακά τους δικαιώματα συζητήσεις και εργασίες και να λάμψουν ΔΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥΣ!

Εξάλλου, το νομοθετικό πλαίσιο αυτής της επιμόρφωσης  παρέχει το δικαίωμα και όχι την υποχρέωση για την παρακολούθησή της στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο και με αυτούς τους απαράδεκτους και αντιπαιδαγωγικούς όρους.

 

 

Συγκεκριμένα σημειώνουμε ότι:

-Η μη συμμετοχή στην εισαγωγική επιμόρφωση με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο δε μπορεί να επιφέρει καμία βλαπτική επίπτωση που να σχετίζεται με τη μονιμοποίηση ούτε με τη μισθολογική εξέλιξη.

-Κανείς δεν μπορεί να υποχρεώσει σε εκτός εργασιακού ωραρίου επιμορφώσεις.

-Η εισαγωγική επιμόρφωση αφορά αποκλειστικά την αλλαγή βαθμού (και όχι μισθού ή ΜΚ) που είναι όρος για διεκδίκηση θέσης στελέχους εκπαίδευσης.

 

Με βάση τα παραπάνω  ΚΑΛΟΥΜΕ  την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ  να πράξει τα παρακάτω:

Κάθε επιμόρφωση να πραγματοποιείται:

  • Με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα, εντός του εργασιακού  ωραρίου και με ταυτόχρονη απαλλαγή από άλλα καθήκοντα (π.χ. μεταξύ 15-21 Ιουνίου, 1-10 Σεπτεμβρίου).
  • Δια ζώσης με φυσική παρουσία και με την επιστημονική ευθύνη των Πανεπιστημιακών ιδρυμάτων
  • Απαλλαγμένη από οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα οδηγεί σε κατάταξή τους με βάση τις επιμορφωτικές δραστηριότητες. 
  • Η ενημέρωση των εκπαιδευτικών να γίνεται έγκαιρα, σε εργάσιμες ημέρες και μέσω της υπηρεσιακής οδού.

·      Οι επιμορφωτικές διαδικασίες να προτείνονται, να επιλέγονται και να ελέγχονται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και η επιμόρφωση να γίνεται με ελεύθερη επιλογή, με βάση τα ενδιαφέροντα του εκπαιδευτικού, μέσα από ένα πλήθος προσφερόμενων επιλογών στις ποιες έχει διατυπώσει πρόταση και τις έχει συνδιαμορφώσει.

  • Όσοι εκπαιδευτικοί έχουν παρακολουθήσει ανάλογη επιμόρφωση στο παρελθόν να εξαιρεθούν από την υποχρέωση επανάληψής της

 

ΣΥΝΤΑΣΣΟΜΑΣΤΕ με την με αρ.πρωτ 357/20-2-23 απόφαση της ΔΟΕ και ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ  τη ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ που έχει προκηρύξει η Ομοσπονδία για την απαράδεκτη αυτή  Εισαγωγική Επιμόρφωση και τους όρους με τους οποίους πραγματοποιείται

τη ΔΕΥΤΕΡΑ 6 Μαρτίου 2023 και ώρα 2μμ,.στο Ι.Ε.Π. 

 

                                                                   ΤΟ Δ.Σ.  

   Η πρόεδρος                                                                         Η  γενική γραμματέας

  

   Λάζου Έφη                                                                      Τζιάφα Έφη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου