Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2021

«Κάλεσμα για απεργία αποχή από την αξιολόγηση»

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» Ν. Κολυβά 136 Τηλ: 2695028854 e-mail : solomosd1@gmail.com Ζάκυνθος 08/02/2021 Αρ.πρωτ: 266 Προς: Σχολικές μονάδες Κοιν: ΜΜΕ Θέμα: «Κάλεσμα για απεργία αποχή από την αξιολόγηση» Η λεγόμενη «αξιολόγηση» θα οδηγήσει στο ακριβώς αντίθετο από αυτό που η κυβέρνηση ευαγγελίζεται. Θα αλλάξει προς το χειρότερο, για την πλειοψηφία τη σχολική πραγματικότητα. Θα οδηγήσει στη μεγαλύτερη υποβάθμιση του σχολείου, στη μεταφορά της ευθύνης για όλα τα προβλήματα στους ίδιους τους γονείς, τους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς. Θα οδηγήσει στην ακόμη μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση και ταξική διαφοροποίηση της εκπαίδευσης. Οι δείκτες της λεγόμενης «αξιολόγησης» είναι αποκαλυπτικοί. • Σε ένα υποχρηματοδοτούμενο σχολείο θα αξιολογείται η ικανότητα διαχείρισης των οικονομικών πόρων (αναζήτηση χορηγών). • Σε ένα υποστελεχωμένο σχολείο θα αξιολογείται η αποτελεσματική αξιοποίηση του προσωπικού, δηλαδή το πώς θα καλύπτονται τα κενά εκ των ενόντων, πως θα γίνεται ο εκπαιδευτικός λάστιχο. • Σε ένα σχολείο με ακατάλληλες υποδομές με αίθουσες κλουβιά και κοντέινερς θα αξιολογείται «η αξιοποίηση» των σχολικών υποδομών και επειδή οι δάσκαλοι δεν αποφασίζουν για την ανέγερση νέων κτηρίων, αυτό που θα αξιολογείται θα είναι το άνοιγμα της πόρτας στους χορηγούς. • Σε μια εποχή που η ανάγκη για γνώση και ολόπλευρη μόρφωση και αδήριτη αυτό που θα αξιολογείται θα είναι η «καλλιέργεια δεξιοτήτων στους μαθητές» . Καθοδηγητικό νήμα των κυβερνητικών σχεδιασμών αποτελούν οι εκθέσεις της Ε.Ε και του ΟΑΣΑ, αλλά και οι διαπιστώσεις της έκθεσης Πισσαρίδη για την εκπαίδευση που επισημαίνουν ως κομβικό πρόβλημα την «έλλειψη αξιολόγησης των εκπαιδευτικών δομών και του εκπαιδευτικού προσωπικού» . Η έκθεση Πισσαρίδη προτείνει τα εξής: • Συνεχής αξιολόγηση με βάση κριτήρια όπως οι επιδόσεις των μαθητών, το ποσοστό εισαγωγής των μαθητών στα Α.Ε.Ι , οι ειδικές προκλήσεις κάθε σχολείου. • Σύνδεση της χρηματοδότησης των σχολείων με επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων. • Δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων, των αξιολογήσεων και σύγκριση μεταξύ των σχολείων. Οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί που ζούμε και αναπνέουμε καθημερινά μέσα στο σχολείο, που βιώνουμε και οι ίδιοι μαζί με τους μαθητές μας τα άγχη και τις αγωνίες των γονιών είμαστε οι πρώτοι που παλεύουμε για ένα ποιοτικό και αναβαθμισμένο σχολείο για όλα τα παιδιά. Τους μήνες της υποχρεωτικής αναστολής λειτουργίας των σχολείων χωρίς καμία στήριξη, χωρίς τεχνολογικά μέσα και επιστημονική καθοδήγηση κρατήσαμε ανοιχτή την εκπαιδευτική διαδικασία. Κυβέρνηση και Υπουργείο παιδείας ένα χρόνο τώρα αξιοποιούν την πανδημία και ψηφίζουν το ένα νομοσχέδιο μετά το άλλο. Τσακίζουν όλο και πιο πολύ τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών κάνουν λάστιχο τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Σε αυτή τη βάση δηλώνουμε την αντίθεση μας στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης για αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και για ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών.  ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΧΗ από τις διαδικασίες αξιολόγησης στελεχών και αξιολόγησης/αυτοαξιολόγησης σχολικών μονάδων.  ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ/ΤΡΙΑ, ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ/ΝΗ να μην παρακολουθήσει την τηλεδιάσκεψη του ΙΕΠ. Από πουθενά δεν προκύπτει ότι η συμμετοχή είναι υποχρεωτική, αντιθέτως όπως αναφέρεται και στην εγκύκλιο, η συμμετοχή είναι «απαραίτητη». Πώς θα μπορούσε η συμμετοχή να είναι υποχρεωτική σε μια ενημέρωση που πραγματοποιείται κι εκτός εργασιακού ωραρίου;  ΕΝΩΜΕΝΟΙ –ΣΥΣΠΕΙΡΩΜΕΝΟΙ ΣΤΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΜΑΣ μπορούμε και αυτή τη φορά να τα καταφέρουμε (όπως αφήσαμε στα χαρτιά τις ρυθμίσεις για την αναμετάδοση του μαθήματος και τις κάμερες στην τάξη, ακυρώσαμε τις πραξικοπηματικές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης με τις εκλογές παρωδία για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, με το εμφατικό 95% αποχή) το χρωστάμε στους μαθητές μας και στους γονείς τους. το Δ.Σ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου