Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2023

«Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΟ ΝΗΣΙ»

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ

Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ                                                                                        

«ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ»

Ν. Κολυβά 136                                                                                                                                                               Τηλ: 2695028854                                                                                                                                                          e-mail : solomosd1@gmail.com

                         Ζάκυνθος  20/11/2023

 

                         Αρ. πρωτ. 377

Προς: 1) Σχολικές Μονάδες &Μέλη Συλλόγου- ΚΕΔΑΣΥ                                                    2)Προϊστάμενο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου                               ΚΟΙΝ: 1)Ένωση Γονέων  2))ΕΛΜΕΖ 3)ΜΜΕ

 

 

 

ΘΕΜΑ:  «Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ  ΚΑΙ  ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ

                ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΟ ΝΗΣΙ»

 

Η εκπαιδευτική κυβερνητική πολιτική των τελευταίων χρόνων είναι μεθοδικά και σταθερά στοχευμένη   στη ριζική αλλαγή του θεσμού του δημόσιου και δωρεάν σχολείου - με ίσες δυνατότητες και ευκαιρίες για όλα τα παιδιά-  στην κατηγοριοποίηση  σχολείων , μαθητών και εκπαιδευτικών, στη δημιουργία σχολείων « πολλών ταχυτήτων», στη διατήρηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας των εκπαιδευτικών, στην ιδιωτικοποίηση και στην αναζήτηση χορηγιών για την κάλυψη των αναγκών των σχολείων.  Στο ίδιο πλαίσιο παρατηρείται και  μια προσπάθεια γενίκευσης των Πειραματικών και Πρότυπων Σχολικών Μονάδων σε όλη την επικράτεια, με άναρθρο και ευκαιριακό τρόπο, χωρίς κανένα κεντρικό σχεδιασμό για ουσιαστική « εκπαιδευτική αναβάθμιση», χωρίς καμία μέριμνα για τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών, των γονέων και των εκπαιδευτικών. Καμία σχέση δεν έχει αυτή η πολιτική με την αναγκαία αναβάθμιση όλων των σχολείων, ανεξάρτητα από την περιοχή, τις οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού.

Η ΔΟΕ με το αρ. πρωτ. 1457 - 16/3/2021 έγγραφό της με θέμα: ‘«Χαρακτηρισμός δημόσιων σχολικών μονάδων ως Πρότυπων ή Πειραματικών Σχολείων», ακόμα μια αντιεκπαιδευτική ενέργεια από την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.’ έχει τοποθετηθεί ως εξής:«Η μετατροπή των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σε πειραματικά δεν στηρίζεται σε ένα οργανωμένο εκπαιδευτικό σχέδιο πολλαπλασιασμού των σχολικών μονάδων που εφαρμόζουν πειραματικές εκπαιδευτικές μεθόδους με μια λογική αναλογικής επέκτασής τους ανά την Ελλάδα. Ο άναρχος και ευκαιριακός, ανάλογα με τις, τυχόν, επιθυμίες των εκπαιδευτικών ή τις καθοδηγούμενες, από την πολιτική ηγεσία, αποφάσεις των πρόθυμων Διευθυντών Εκπαίδευσης αποδεικνύει ότι δεν υπάρχει συνολικός σχεδιασμός και πως μοναδικό μέλημα της κυβέρνησης είναι η αλλαγή του χάρτη της δημόσιας εκπαίδευσης με τρόπο που θα επιφέρει σοβαρές, αρνητικές συνέπειες στα σχολεία, στους μαθητές και στις οικογένειες τους αλλά και στους εκπαιδευτικούς.

Όσες σχολικές μονάδες μετατραπούν σε Πειραματικά σχολεία ουσιαστικά θα βρεθούν

σε κυκεώνα αρνητικών ανακατατάξεων.»

Συγκεκριμένα, ο χαρακτηρισμός ενός σχολείου ως Πειραματικό συνεπάγεται αυτόματα δύο βασικές αλλαγές:

 

1.      ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΥΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ Η ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ. ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΞΕΡΙΖΩΝΟΝΤΑΙ ΑΦΟΥ Η ΕΙΣΟΔΟΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΚΛΗΡΩΣΗ

 

 Σύμφωνα με το άρθρο 2 Υ.Α 22010/Δ6  (ΦΕΚ 1062/24/2/23)

« Για την εισαγωγή των μαθητών σε εισαγωγική τάξη των Πειραματικών Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων διενεργείται δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση»

 

Όσοι μαθητές, εντός των γεωγραφικών ορίων του Πειραματικού, δεν κληρωθούν, θα υποχρεωθούν να φοιτήσουν σε άλλα σχολεία μακριά από τα χωριά τους, με αρνητικά αποτελέσματα για τη μετακίνησή τους από και προς τα σχολεία, την εκπαιδευτική διαδικασία και τον προγραμματισμό των οικογενειών. Με δυο λόγια, οι μαθητές αυτοί «χάνουν» το σχολείο της γειτονιάς και της περιοχής τους. Επίσης, τα όμορα σχολεία, που θα δεχτούν τους μαθητές της σχολικής μονάδας που μετατράπηκε σε Πειραματικό, θα γεμίσουν με ακόμα περισσότερους μαθητές. Και όλα αυτά σε ένα νησί σεισμογενές που παρουσιάζει τρία βασικά προβλήματα σχετικά με τις σχολικές του μονάδες: α. έλλειψη κτιριακών αδειών και προβλήματα συντήρησης κτιρίων  β. ανεπάρκεια σχολικών αιθουσών στα σχολεία της πόλης  ( 25 μαθητές στοιβαγμένοι σε αίθουσες που βάσει τετραγωνικών αναλογούν 15) και

γ. πλήθος απομακρυσμένων χωριών στα περίχωρα που εξυπηρετούνται από την πλησιέστερη σχολική μονάδα και φυσικά με μίσθωση σχολικού λεωφορείου. ( Πως θα γίνεται άραγε η μετακίνηση των μαθητών που θα έχουν κληρωθεί από όλα τα σημεία του νησιού στην ίδια σχολική μονάδα;)

 

2.      ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

 Σύμφωνα με το άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2021:

«Τα  Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. στελεχώνονται από εκπαιδευτικούς αυξημένων ακαδημαϊκών προσόντων όλων των κλάδων και ειδικοτήτων της δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίοι τοποθετούνται με θητεία στα σχολεία αυτά.

 

Είναι γεγονός ότι η  μετατροπή των σχολείων σε πειραματικά επιδεινώνει το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών. Το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων που ήδη υπάρχει χάνει την οργανική του θέση και έχει μόνο μια «περίοδο χάριτος» για να «αυτομορφωθεί»,

βάζοντας το χέρι στην τσέπη για ακριβοπληρωμένα σεμινάρια και μεταπτυχιακά, για να αποκτήσει θέση διετούς θητείας. Πρακτικά, αυτό σημαίνει διαρκή κινητικότητα και στο τέλος ακύρωση της μόνιμης και σταθερής δουλειάς. Η μείωση των οργανικών θέσεων θα επηρεάσει τόσο τους διορισμούς μονίμων, όσο και τις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις, καθώς θα μειωθούν τα οργανικά κενά. Ελλείψει δε μόνιμου προσωπικού με αυξημένα  προσόντα, τα σχολεία αυτά μπορούν να στελεχωθούν ακόμα και με αναπληρωτές !

 

Ειδικά στο νησί μας, η στελέχωση ενός τέτοιου σχολείου θα είναι προβληματική, γιατί το   εκπαιδευτικό προσωπικό είναι στο μεγαλύτερο ποσοστό του νεοδιόριστοι ή αναπληρωτές εκπαιδευτικοί με θητεία ενός ή δύο χρόνων!

 

Αν τώρα στα παραπάνω προσθέσουμε την  εξ ορισμού ανάγκη για σύνδεση των Πειραματικών σχολείων με Πανεπιστημιακή μονάδα και Ερευνητικά προγράμματα ΑΕΙ- κάτι που δεν υπάρχει στο νησί μας – και την απόλυτη βεβαιότητα, ότι τέτοιου είδους καινοτομίες και προγράμματα, για να αποδώσουν καρπούς, οφείλουν να έχουν την κοινωνική συναίνεση γονέων, εκπαιδευτικών και τοπικής κοινωνίας θεωρούμε ότι ,πριν από οποιαδήποτε μονοπρόσωπη πρωτοβουλία από τη μεριά της διοίκησης, θα έπρεπε να έχει προηγηθεί η απαιτούμενη δημοκρατική διαβούλευση με τον σύλλογο διδασκόντων, τον σύλλογο γονέων του σχολείου αλλά και των σχολείων προηγούμενης  και επόμενης βαθμίδας που επηρεάζονται.

Γονείς που δεν πείθονται για τις κατάλληλες προϋποθέσεις και τα παιδαγωγικά  οφέλη ενός Πειραματικού Σχολείου, δε θα προχωρήσουν ποτέ σε αίτηση εγγραφής των παιδιών τους σ’ αυτό!

                                       

                                              ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΛΟΓΟΥΣ

 

                                                                    ΖΗΤΟΥΜΕ

 

·         Να σταματήσουν άμεσα όλες οι ενέργειες από μεριάς Διοίκησης και Υπουργείου για τον χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων του νησιού μας ως πειραματικών.

 

·         Να υπάρξει άμεση επικοινωνία του Προϊσταμένου Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης  με τους  εμπλεκόμενους διευθυντές , συλλόγους διδασκόντων και συλλόγους γονέων  και ΕΓΓΡΑΦΗ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΣΗ ότι καμιά σχετική πρόταση ή ενέργεια δεν έχει γίνει που να αφορά το δικό τους σχολείο, χωρίς προηγούμενη διαβούλευση,  σε διαφορετική περίπτωση ΖΗΤΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ ΑΜΕΣΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ Η ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΚΑΘΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΑΣ  ΜΟΝΑΔΑΣ ΩΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ.

 

Σε αντίθετη περίπτωση , η Διοίκηση θα έχει τους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και την τοπική κοινωνία απέναντι της !

                                                                       

                                                                                   ΤΟ Δ.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου