Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2023

ΟΙ 5 ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ»

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ

Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ                                                                                        

«ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ»

Ν. Κολυβά 136                                                                                                                                                               Τηλ: 2695028854                                                                                                                                                          e-mail : solomosd1@gmail.com

                         Ζάκυνθος  20/11/2023

 

                                  Αρ. πρωτ. 378

Προς: 1) Σχολικές Μονάδες &Μέλη        Συλλόγου- ΚΕΔΑΣΥ                                                                2)Προϊστάμενο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ζακύνθου                               ΚΟΙΝ: 1)Ένωση Γονέων  2)ΕΛΜΕΖ 3)ΜΜΕ

 

 

 

 

          ΘΕΜΑ:  « ΟΙ 5 ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ»

 

(Συμπληρωματικό Έγγραφο του με αρ. πρωτ. 377 εγγράφου μας με θέμα :

« Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΜΑΣ» )

 

 

1)      ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ  ΣΧΟΛΕΙΟ  ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΣΜΟΥ

 

Άρθρο 12 Ν. 4692  (ΦΕΚ 11 Τεύχος Α΄/12-6-2020)

Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις.

«Πειραματικά Σχολεία :1. Τα ΠΕΙ.Σ. είναι σχολικές μονάδες, οι οποίες στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα, σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού

 

Αρθρο 3 Υ.Α. 15744/Δ6/2023  (ΦΕΚ 705/Β/10-2-2023) : Κριτήριο για τον χαρακτηρισμό του αποτελεί εκτός άλλων και : δβ) Η εγγύτητα σε λειτουργούν Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. της προηγούμενης ή επόμενης βαθμίδας, με το οποίο θα είχε τη δυνατότητα να συνδεθεί, ή σε έτερη σχολική μονάδα της προηγούμενης και επόμενης βαθμίδας ή σε έτερη σχολική μονάδα της ίδιας βαθμίδας, η οποία έχει υποβάλει αίτηση χαρακτηρισμού της ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., στο πλαίσιο της ίδιας δημόσιας πρόσκλησης, ή σε Α.Ε.Ι..»

 

ΔΟΕ: «Είναι επιστημονικά παραδεκτό από την εκπαιδευτική κοινότητα ότι τα πειραματικά

σχολεία θα πρέπει να είναι συνδεδεμένα με τα πανεπιστημιακά ιδρύματα ώστε να

εφαρμόζουν τα προτεινόμενα από αυτά προγράμματα με βάση την παιδαγωγική έρευνα σε

προσδιορισμένο χρονικό πλαίσιο, σε τυχαίο και αντιπροσωπευτικό δείγμα μαθητών

 

 

 

2)      ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ  ΕΙΝΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΣ ΓΕΙΤΟΝΙΑΣ  Η ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ  ΠΟΥ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΣΕ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΤΟΥ

 

Άρθρο 2 Υ.Α ΥΠΑΙΘαρ. 22010/Δ6  ΦΕΚ 1062/24/2/23 (Ρύθμιση θεμάτων σχετικά με την εισαγωγή μαθητών σε Πρότυπα Σχολεία, Πειραματικά Σχολεία και Εκκλησιαστικά Σχολεία)

 

«ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β’ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

1. Για την εισαγωγή των μαθητών σε εισαγωγική τάξη των Πειραματικών Νηπιαγωγείων, Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων διενεργείται δημόσια ηλεκτρονική κλήρωση.

 

2. Ο αριθμός των εισακτέων μαθητών σε κάθε τμήμα εισαγωγικής τάξης Πειραματικού Σχολείου καθορίζεται με απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) με βάση τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου.

5. Η συμμετοχή στην κλήρωση για την εισαγωγή σε ΠΕΙ.Σ. δεν επηρεάζεται από τον τόπο διαμονής του μαθητή.»

 

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΟΜΟΡΩΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΚΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΕΝΟΣ ΤΕΤΟΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΓΡΗΓΟΡΑ ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΟΥΝ ΤΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΟΥ  ΘΑ  ΦΟΙΤΗΣΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ.

 

ΔΟΕ: «Η επιλογή των μαθητών που θα φοιτούν στα σχολεία αυτά δε θα γίνεται σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας τους, όπως ίσχυε μέχρι τώρα, αλλά με κλήρωση κάτι που

συμβαίνει σήμερα σε όλα τα πειραματικά σχολεία. Καταργούνται, επομένως, τα γεωγραφικά όρια των σχολικών μονάδων, χάνεται η χωροθέτησή τους ως προς το μαθητικό δυναμικό και γίνεται ανακατανομή των μαθητών στις όμορες σχολικές μονάδες, κάτι που θα επιφέρει αρνητικές συνέπειες στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά και στον οικογενειακόπρογραμματισμό.»

.

3)       ΟΥΤΕ Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΟΥΤΕ ΟΙ ΜΟΝΙΜΟΙ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΕΙΝΑΙ  ΠΙΘΑΝΟ ΟΤΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΕΝΩ ΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΩΡΑΡΙΟ ΚΑΙ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΔΙΑΡΚΩΣ

 

 

Άρθρο 19 παρ. 15 του Ν.4692/2021:

«Διδακτικό προσωπικό

1. Τα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. στελεχώνονται από εκπαιδευτικούς αυξημένων ακαδημαϊκών προσόντων όλων των κλάδων και ειδικοτήτων της δημόσιας εκπαίδευσης, οι οποίοι τοποθετούνται με θητεία στα σχολεία αυτά.

 

14. Η θητεία των νεοεισερχόμενων σε Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. εκπαιδευτικών είναι μονοετής. Στη διάρκεια της μονοετούς θητείας τους οι εκπαιδευτικοί υποβάλλονται σε αξιολόγηση της παιδαγωγικής, διδακτικής και υπηρεσιακής τους επάρκειας, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 3 του

άρθρου 20. Αν η αξιολόγηση είναι θετική, οι εκπαιδευτικοί τοποθετούνται, έπειτα από αίτησή τους,για τετραετή θητεία.

 

15. Οι εκπαιδευτικοί που είναι τοποθετημένοι οριστικά σε σχολείο που χαρακτηρίζεται ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. παύουν να είναι οριστικά τοποθετημένοι σε αυτό. Οι εκπαιδευτικοί του προηγούμενου εδαφίου μπορούν να παραμείνουν στο σχολείο που χαρακτηρίστηκε ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. με διετή θητεία, προκειμένου να επιμορφωθούν και προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις, κατόπιν αίτησής τους.

 

21. Αν δεν είναι δυνατή η κάλυψη των λειτουργικών κενών με τις διαδικασίες των παρ. 18 έως 20, τα κενά αυτά καλύπτονται με διάθεση μόνιμων εκπαιδευτικών που δεν συμπληρώνουν το υποχρεωτικό τους ωράριο. Αν δεν είναι δυνατή η κάλυψη των λειτουργικών κενών με τη διαδικασία αυτή, τα κενά καλύπτονται από αναπληρωτές ή ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, σύμφωνα με το άρθρο 63 του ν. 4589/2019 (Α΄ 13).

 

23. «Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, που εκδίδεται μετά από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., μπορεί να τροποποιείται το διδακτικό ωράριο των υπηρετούντων εκπαιδευτικών στα Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ..».

 

Η εργασιακή ανασφάλεια και η ελαστικότητα στις σχέσεις εργασίας ήταν πάντα στον αντίποδα μιας γόνιμης  παιδαγωγικής διαδικασίας.

 

4)  Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΩΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΚΑΤΟΠΙΝ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘ ΕΙΤΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟ ΤΗΣ  ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗΣ Δ/ΝΣΗΣ

Άρθρο 1Υ.Α. 15744/Δ6/2023  (ΦΕΚ 705/Β/10-2-2023):  (Ρύθμιση θεμάτων σχετικών με τον χαρακτηρισμό δημόσιων σχολικών μονάδων ως Πρότυπων Σχολείων ή Πειραματικών Σχολείων.)

«1.Για τον χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων που λειτουργούν ως Πρότυπων Σχολείων (Π.Σ.) ή ως Πειραματικών Σχολείων (ΠΕΙ.Σ.), σύμφωνα με το άρθρο 13 του ν. 4692/2020 (Α' 111), ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων:α) Εκδίδει δημόσια πρόσκληση προς τις σχολικές μονάδες της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με την οποία καλούνται να υποβάλουν, εντός προθεσμίας, που ορίζεται με την εν λόγω πρόσκληση, ηλεκτρονική αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον χαρακτηρισμό των οικείων σχολικών μονάδων ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. σύμφωνα με το άρθρο 2 ήβ) καλεί τους Προϊσταμένους των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Διευθυντές Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον χαρακτηρισμό σχολικών μονάδων αρμοδιότητάς τους ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., να υποβάλουν, εντός προθεσμίας, που ορίζεται με την εν λόγω κλήση, ηλεκτρονική αίτηση σύμφωνα με το άρθρο 2.2.Η εκδήλωση ενδιαφέροντος της περ. β) της παρ. 1 από τους Διευθυντές Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δύναται να γίνει με επιστολή τους προς το Αυτοτελές Τμήμα Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων οποτεδήποτε και ανεξάρτητα από τη δημόσια πρόσκληση της περ. α) της παρ. 1.

Άρθρο 4  «Υποβαλλόμενα δικαιολογητικά: Αν η αίτηση υποβάλλεται από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναρτώνται από τον ίδιο οι βεβαιώσεις του Διευθυντή ή Προϊσταμένου της σχολικής μονάδας που μνημονεύονται στις περ. β) έως και δ), οι οποίες υποχρεωτικά του χορηγούνται για τον σκοπό αυτό, μαζί με κάθε άλλο αποδεικτικό στοιχείο διαθέτει η προτεινόμενη προς χαρακτηρισμό σχολική μονάδα.

 

ΔΟΕ: «Στην ίδια, όμως, παράγραφο αναφέρεται ότι «ο χαρακτηρισμός δημόσιας σχολικής μονάδας ως Π.Σ ή ΠΕΙ.Σ. μπορεί να πραγματοποιηθεί και έπειτα από αίτηση τουΠροϊσταμένου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης(Διευθυντής Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης), στην οποία υπάγεται η προτεινόμενη σχολική μονάδα.». Αυτό σημαίνει ότι οι Δ/ντές-ντριες Εκπαίδευσης μπορούν να προτείνουν, ως μονοπρόσωπα όργανα διοίκησης, τον χαρακτηρισμό δημόσιας σχολικής μονάδας ως «Πειραματικού Σχολείου», αυθαίρετα, χωρίς τη σύμφωνη απόφαση του

Συλλόγου Διδασκόντων.

 

Που βρίσκεται εδώ η δημοκρατική διαβούλευση και πώς εξασφαλίζονται τα απαραίτητα διαπιστευτήρια έγγραφα;

 

 

5)      ΕΝΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΔΩΣΕΙ ΕΡΓΟ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ

ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΧΟΡΗΓΟΥΣ ΤΟΥ!

 

Άρθρο 23 του Ν.4692/2021:

Εφαρμογή της νομοθεσίας για τα σχολεία της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και χρηματοδότηση

 

2. Η χρηματοδότηση των Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ. πραγματοποιείται με τους όρους και τις προϋποθέσεις βάσει των οποίων χρηματοδοτούνται τα λοιπά σχολεία και επιπροσθέτως: α) από τον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.) του Α.Ε.Ι., με το οποίο συνεργάζονται ή άλλον συνεργαζόμενο φορέα, σύμφωνα με την περ. ι΄ της παρ. 2 του άρθρου 11 και την περ. θ΄ της παρ. 2 του άρθρου 12 και β) από δωρεές, χορηγίες, κληρονομίες, κληροδοσίες και άλλες παροχές τρίτων, καθώς και επιχορηγήσεις από άλλες πηγές. Η χρηματοδότηση αποδίδεται μέσω της αρμόδιας Σχολικής Επιτροπής άμεσα στο Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ, χωρίς να συμψηφίζεται με την τακτική επιχορήγηση για την κάλυψη των αναγκών του σχολείου.»

 

 

                                                                                   ΤΟ Δ.Σ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου