Τρίτη 14 Φεβρουαρίου 2023

«Γράμμα προς τους γονείς των μαθητών μας για την αξιολόγηση και τις εξετάσεις PISA» 14-02-2023

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ                                              Ζάκυνθος 14/2/2023

Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΖΑΚΥΝΘΟΥ                                                                                            Αρ.πρωτ:235

«ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ»                                               Προς: Σχολικές Μονάδες &

Ν. Κολυβά 136                                                               Μέλη Συλλόγου-ΔΠΕΖ-ΚΕΔΑΣΥ-     

Τηλ: 2695028854                                                           ΕΝΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ                       

e-mail : solomosd1@gmail.com                                  Κοιν: ΜΜΕ

 

 

 

«Γράμμα προς τους γονείς των μαθητών μας     για την αξιολόγηση και τις εξετάσεις PISA»

 

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριων μας ,

 

συμμετέχουμε αύριο  15/2/23 στη μεγάλη ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ που έχουν κηρύξει από κοινού η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ ) και η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης ( ΟΛΜΕ) για να σταματήσουμε την εφαρμογή μιας σειράς μέτρων που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση για τη δημόσια εκπαίδευση και τα οποία καθόλου δεν αποσκοπούν- όπως διατείνεται- στην εξυγίανση και βελτίωσή της- αλλά, δυστυχώς, στην υποβάθμιση και  διάλυση του δημόσιου σχολείου- ενός σχολείου ίσων ευκαιριών για όλους- στην κατηγοριοποίηση σχολικών μονάδων-μαθητών-εκπαιδευτικών, στη στροφή προς την ιδιωτικοποίηση, τις χορηγίες και τα voucher , στην είσοδο τέλος του άκρατου ανταγωνισμού, του επιθεωρητισμού, της γραφειοκρατίας και του καθημερινού άγχους στη σχολική κοινότητα!

Επειδή το σχολείο πρέπει να είναι χώρος χαράς, γνώσης, έκφρασης , δημιουργίας και προπαντός συνεργατικής μάθησης , σας ενημερώνουμε για τις δύο μεγάλες “καινοτομίες” που απειλούν πλέον την ύπαρξή του, ενάντια στις οποίες αγωνίζεται ολόκληρη η εκπαιδευτική κοινότητα και σ’αυτό τον αγώνα σας θέλει σύμμαχούς της!

 

                                                   ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

 

Η αξιολόγηση αποτελεί μια επιχείρηση κρυφής ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου. Εφαρμόζεται δεκαετίες τώρα σε άλλες χώρες (βλ. ΗΠΑ, Αγγλία, Αυστραλία, Σουηδία, κ.ά.) με καταστροφικά αποτελέσματα. Πιο συγκεκριμένα:

1.      Τα σχολεία στο εξής μετατρέπονται σε μικρές επιχειρήσεις. Θα αναζητούν χορηγούς ώστε να εξασφαλίζουν τα απαραίτητα μέσα για τη λειτουργία τους, ενώ οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούνται για το κατά πόσο αποδεικνύονται ικανοί μάνατζερ ώστε να προσελκύουν κεφάλαια.

2.      Τα σχολεία στο εξής θα συγκρίνονται μεταξύ τους και θα χωρίζονται σε «καλά» και «κακά». Ένα σχολείο θα χαρακτηρίζεται «κακό»  όταν δεν κατάφερε να εξασφαλίσει μέσω χορηγών τη χρηματοδότησή για τη θέρμανση, τη συντήρησή του, κ.λπ., όταν οι μαθητές του έχουν χαμηλές επιδόσεις σε σχέση με τους μαθητές άλλων σχολείων.

3.      Εισάγονται πανελλαδικές εξετάσεις για την Στ΄ Δημοτικού, με στόχο να συνδεθούν οι επιδόσεις των μαθητών με την αξιολόγηση του σχολείου τους και κατόπιν τη χρηματοδότησή του. Οι εξετάσεις γεμίζουν άγχος τα παιδιά, μετατρέπουν όλη τη χρονιά σε μία προετοιμασία για το τέλος και παραγκωνίζονται τα μαθήματα που δεν εξετάζονται (πλην Γλώσσας και Μαθηματικών). Εξοβελίζονται το παιχνίδι, οι συζητήσεις, οι τέχνες, κ.λπ..

4.      Οι γονείς θα βάζουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη αν τύχει το σχολείο των παιδιών τους και δεν έχει καλή βαθμολογία στην αξιολόγησή του, άρα και επαρκή χρηματοδότηση.

5.      Το επόμενο βήμα θα είναι να δοθεί στους ίδιους τους γονείς η δυνατότητα να επιλέγουν σχολείο, ανάμεσα στα «καλά» και στα «κακά». Θα έχουν πραγματικά ΟΛΟΙ οι γονείς τη δυνατότητα να επιλέξουν το «καλό» σχολείο όμως; ΟΧΙ. Τελικά, τα σχολεία θα επιλέγουν τους μαθητές τους, μιας και οι «κακοί» μαθητές θα αποτελούν μελλοντική απειλή για την αξιολόγηση και χρηματοδότηση της σχολικής μονάδας!

6.      Οι εκπαιδευτικοί οδηγούνται σε πλήρη υποδούλωση μέσα από μια σκληρή διαδικασία ατομικής αξιολόγησης, έτσι ώστε να πάψουν να αγωνίζονται για τη μόρφωση όλων των παιδιών και για τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του σχολείου και να εφαρμόζουν, άβουλοι και μοιραίοι, τις εντολές των αξιολογητών τους και τα αντιεκπαιδευτικά μέτρα των κυβερνήσεων.

 

                                              ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA

 

Oι Εξετάσεις PISA είναι πανεθνικές εξετάσεις που θα κληθούν να δώσουν όλοι οι μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού σε λίγους μήνες, με Τράπεζα Θεμάτων , στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά, τα αποτελέσματα των οποίων δε γνωστοποιούνται στην κοινότητα , βαθμολογούν ωστόσο και κατηγοριοποιούν τις σχολικές μονάδες.

 

Οι επτά αλήθειες για τις εξετάσεις  PISA:

1. Δε βελτιώνουν τις επιδόσεις των μαθητών-Προκαλούν εσωτερίκευση της αποτυχίας και βίωση της ματαίωσης

2. Δεν αναβαθμίζουν το έργο των σχολείων – Τα κατηγοριοποιούν, τα υποβαθμίζουν και σε ορισμένες περιπτώσεις τα εξαφανίζουν

3. Δε βελτιώνουν το έργο των εκπαιδευτικών-Τους στοχοποιούν, εντατικοποιούν το διδακτικό τους έργο σε λάθος κατεύθυνση και προκαλούν άγχος στην επιλογή  της ΣΤ’ τάξης

4.Η Γλώσσα και τα Μαθηματικά γίνονται φροντιστηριακά μαθήματα ενώ τα υπόλοιπα υποβαθμίζονται.

5. Δεν είναι συμπεριληπτικές για μαθητές με μαθησιακά προβλήματα και προβλήματα συμπεριφοράς. Δημιουργούν καθεστώς ανισότητας και αδικίας. Αντιμετωπίζουν ίσα και όμοια παιδιά από διαφορετικά κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα και με διαφορετικές ιδιαιτερότητες.

6, Οι μαθητές που θα βιώσουν την  πανεθνική κρίση και απόρριψη από την ΣΤ΄ Δημοτικού θα μάθουν να σκύβουν το κεφάλι και να δέχονται τα λιγότερα και στην ενήλικη, επαγγελματική ζωή τους.

    

Θέλουμε ένα σχολείο γνώσης και ελευθερίας που δε διαχωρίζει αλλά ενώνει, δεν αποκλείει αλλά αγκαλιάζει!

 

Το δημόσιο σχολείο δεν ανήκει σε κανέναν υπουργό και σε κανέναν χορηγό! Ανήκει μόνο στους μαθητές του, γι’ αυτό και κάθε αλλαγή που έρχεται πρέπει να είναι προς όφελός τους!

 

Δε νοιάζεται για την παιδεία το υπουργείο Παιδείας

 

αφού είναι το μόνο υπεύθυνο που τα σχολεία μας δεν έχουν δασκάλους σε κάθε τάξη από την αρχή της χρονιάς, που μειώνεται κάθε χρόνο η χρηματοδότησή τους, που έχουν ακατάλληλα κτήρια και ελλιπείς υποδομές. Είναι η αιτία για τα χάλια της τηλεκπαίδευσης! Το ΥΠΑΙΘ φταίει αποκλειστικά που δεν λήφθηκε κανένα μέτρο για αραίωση των τμημάτων εν μέσω κορονοϊού αλλά αντίθετα πέρσι αύξησε τον αριθμό των μαθητών ανά τάξη! Είναι υπεύθυνο, για τα σχολεία που όταν βρέχει πλημμυρίζουν, όταν κάνει ζέστη γίνονται θερμοκήπια, όταν χιονίζει θεωρούνται επικίνδυνα και κλείνουν. Κι όταν ο καιρός είναι μια χαρά, οι σοβάδες από τα ταβάνια πέφτουν μόνοι τους!

Όπως όλα τα προηγούμενα χρόνια εμείς, μαζί με τους μαθητές μας και τους γονείς  κρατήσαμε ζωντανό το σχολείο την ώρα που το ΥΠΑΙΘ προωθούσε την υποβάθμισή του.

 

                                                     ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΩΡΑ

 

ΝΑ  ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΝΑ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑ                                      ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΠΟ ΤΑ ΙΣΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ!

ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ ΣΤΟΥΣ ΧΟΡΗΓΟΥΣ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΑΣ!

          ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΟΜΜΑΤΙ  ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ- ΖΟΥΜΕ Ο,ΤΙ ΖΕΙΤΕ!

   ΑΣ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΓΙΑ  ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ!

                                                         ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!

 

 

                                                                       ΤΟ Δ.Σ.

 

Η πρόεδρος                                                                                  Η ειδική γραμματέας

 

Λάζου Έφη                                                                                      Κατσαίτου Αλεξάνδρα

 


 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου