ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ Α/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
«ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» Ν. Κολυβά 136
Τηλ: 2695028854
e-mail : solomosd1@gmail.com |
Ζάκυνθος
17/5/2024
Αρ.πρωτ: 119 Προς: 1.Σχολικές Μονάδες & Μέλη Συλλόγου-ΔΙΠΕΖ-ΚΕΔΑΣΥ
2. ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΟΙΝ: 1. ΜΜΕ
2.ΕΛΜΕΖ
|
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ /ΤΡΙΩΝ ΜΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΩΝ
ΠΑΝΕΘΝΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ (ΤΥΠΟΥ PISA)
ΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ 22 ΜΑΙΟΥ 2024
Αγαπητοί γονείς,
Την Τετάρτη, 22
Μαΐου 2024 , οι
μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ΄ Τάξης και της Γ΄
Γυμνασίου σε 660 επιλεγμένες σχολικές
μονάδες της χώρας καλούνται να υποβληθούν για τρίτη συνεχή χρονιά, σε πανεθνικές εξετάσεις τύπου PISA , σύμφωνα με τις επιταγές
του ν.4823/2021 του
Υπουργείου Παιδείας, στα μαθήματα της
Γλώσσας και των Μαθηματικών μέσα από Τράπεζα Θεμάτων.
Νίκη του αγώνα των εκπαιδευτικών είναι ότι
και αυτή τη χρονιά η εφαρμογή των διαγνωστικών αυτών εξετάσεων θα
διεξαχθεί πιλοτικά και το ΥΠΑΙΘ δεν τολμά να προχωρήσει σε γενικευμένη
εφαρμογή , μετά την ακύρωση τους σε πάρα πολλές σχολικές μονάδες κατά τα δύο
περασμένα έτη.
Φέτος στη
Ζάκυνθο έχουν επιλεγεί δύο Δημοτικά
Σχολεία, το Δ.Σ. Κεριού και το Δ.Σ.Μουζακίου. .
ΤΙ
ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA
Η
PISA είναι ένα διεθνές πρόγραμμα για την αξιολόγηση των μαθητών, υπό την οργάνωση
του ΟΟΣΑ(Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη: ένας διεθνής
οργανισμός που συλλέγει δεδομένα και προτείνει κατευθύνσεις για τη λειτουργία διάφορων
θεσμών, μεταξύ των οποίων και της εκπαίδευσης). Κύριος στόχος, σύμφωνα με την
επίσημη θέση του προγράμματος, είναι ‘η αξιολόγηση του εύρους των γνώσεων και
των δεξιοτήτων των μαθητών’. Με αυτόν τον τρόπο κάθε χώρα συγκεντρώνει στοιχεία
που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου.
ΓΙΑΤΙ
ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA
Στην
πραγματικότητα , με τις εξετάσεις αυτές, το ΥΠΑΙΘ επιχειρεί να μεταβιβάσει
τις ολέθριες συνέπειες των πολιτικών του στη δημόσια εκπαίδευση, σε
εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς.
ΜΕ ΤΙΣ
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA
ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
ΕΠΙΔΙΩΚΕΙ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΟΤΙ:
Ø ‘ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΙΔΙΑ’
Γι΄αυτό πρέπει να
υπάρχουν δείκτες αξιολόγησης –κατηγοριοποίησης και ορισμένα
(τα‘καλά’) θα
επιχορηγηθούν ενώ άλλα (‘τα κακά’) θα συγχωνευθούν ή θα εξαφανιστούν.
Οι εξετάσεις τύπου
PISA συνδέονται άμεσα
με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας, με τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια που
προωθούν ΟΟΣΑ, ΕΕ και κυβερνήσεις για την αυτονομία,
εμπορευματοποίηση, κατηγοριοποίηση σχολείων και την «ελεύθερη» γονεϊκή επιλογή
σχολείου – που λειτουργεί στην πραγματικότητα εντελώς αντίστροφα, αφού
είναι τα σχολεία που επιλέγουν μαθητές, αποφεύγοντας τις περιπτώσεις εκείνες
που πιθανόν θα συμβάλουν αρνητικά στην αξιολόγησή τους.
Ø ‘ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΑ
ΓΡΑΜΜΑΤΑ’
Η δίωρη
εξέταση σε Γλώσσα και Μαθηματικά με ποσοτικούς δείκτες και κοινά θέματα για όλη
τη χώρα μετατρέπει τους/τις μαθητές/τριες σε πειραματόζωα ενός πειράματος που
έχει ως στόχο παράλληλα με την κατηγοριοποίηση των σχολείων και τον μορφωτικό
αποκλεισμό μεγάλου μέρους του μαθητικού πληθυσμού. Αυτή εξάλλου η
πολιτική του υπουργείου για μείωση των
παιδιών που συνεχίζουν σε υψηλότερες βαθμίδες εκπαίδευσης υλοποιείται και
μέσα από άλλα μέτρα, όπως είναι η
Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, η Τράπεζα Θεμάτων και οι ΕΣΚ (σχολές κατάρτισης μετά
την Γ΄ Γυμνασίου)
Ø ‘ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ
ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ’
Η εντατικοποίηση, ο κατακερματισμός της
γνώσης και το άγχος στα οποία θα
οδηγήσει την εκπαίδευση η πιθανή γενίκευση των εξετάσεων τύπου PISA θα σημάνει και το τέλος της χαράς , της δημιουργίας και
της ολόπλευρης μάθησης στο σχολείο. Οι
μαθητές/τριές μας οδηγούνται σε ένα
αγώνα δρόμου ώστε να ανταπεξέλθουν σε «φασόν», πανελλήνιου τύπου εξετάσεις,
που καλλιεργούν την κουλτούρα απόρριψης που θα τους συνοδεύει σε όλες τις
βαθμίδες της εκπαίδευσης .Παράλληλα
υποβαθμίζονται όλα τα υπόλοιπα γνωστικά αντικείμενα και δημιουργείται μια
κουλτούρα εξάσκησης συγκεκριμένων δεξιοτήτων
και μάθησης τυποποιημένων πληροφοριών και όχι ολόπλευρης ανάπτυξης της
προσωπικότητας και ουσιαστικής καλλιέργειας των μαθητών/τριων.
ΟΙ ΕΠΤΑ ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA
1. Δε βελτιώνουν τις επιδόσεις των μαθητών
Προκαλούν εσωτερίκευση της αποτυχίας και
βίωση της ματαίωσης
2. Δεν αναβαθμίζουν το έργο των σχολείων
Τα κατηγοριοποιούν
, τα
υποβαθμίζουν και σε ορισμένες
περιπτώσεις τα εξαφανίζουν
3. Δε βελτιώνουν
το έργο των εκπαιδευτικών
Τους στοχοποιούν , εντατικοποιούν το διδακτικό
τους έργο σε λάθος κατεύθυνση και προκαλούν άγχος στην επιλογή της ΣΤ΄
τάξης
4. Η
Γλώσσα και τα Μαθηματικά γίνονται φροντιστηριακά μαθήματα
ενώ
τα υπόλοιπα υποβαθμίζονται
οβαθμίζονται.
5. Δεν είναι
συμπεριληπτικές
για μαθητές με μαθησιακά προβλήματα και
προβλήματα συμπεριφοράς.
Δημιουργούν καθεστώς ανισότητας και αδικίας.
Αντιμετωπίζουν ίσα και όμοια παιδιά από
διαφορετικά κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα
και με διαφορετικές ιδιαιτερότητες.
6. Δημιουργούν αποστροφή του
σχολείου για την επιλογή του δύσκολου μαθητή,
για το παιδί με μαθησιακά προβλήματα
ή με προβλήματα συμπεριφοράς,
αφού θα ‘μειώσει’ τις επιδόσεις του
σχολείου.
Τη στιγμή που
τα παιδιά αυτά θα έπρεπε να αγκαλιάζονται με αγάπη από το σχολείο και την
κοινωνία, αντιμετωπίζονται σαν πρόβλημα και εμπόδιο.
7.
Οι μαθητές που θα βιώσουν την πανεθνική κρίση και απόρριψη
από την ΣΤ΄ Δημοτικού
θα μάθουν να σκύβουν
το κεφάλι
και να δέχονται τα λιγότερα και στην ενήλικη,
επαγγελματική ζωή τους.
Εμείς , ως εκπαιδευτικοί, δε θα δεχτούμε να μετατραπούν τα δημοτικά μας
σχολεία σε εξεταστικά κέντρα ,ούτε να κατηγοριοποιηθούν σε ‘καλά’ και ‘ κακά’!
Δε θα δεχτούμε να χάσουν τα παιδιά μας το χαμόγελο και τη δημιουργικότητά τους
, να γίνουν αριθμοί και κουκίδες και να
αποκλειστούν από τις βαθμίδες εκπαίδευσης! Είμαστε δημόσιοι λειτουργοί με όραμα για μια κοινωνία δίκαιη και με ίσες
ευκαιρίες για όλους! Για αυτό κηρύττουμε
στάση εργασίας κατά τις ώρες διεξαγωγής των εξετάσεων!
Κι εσείς, παράλληλα , ως γονείς πρέπει
να αποτρέψετε με το δικό σας τρόπο τη
διεξαγωγή των εξετάσεων με αποχή των παιδιών από τα μαθήματα κατά τις ώρες των
εξετάσεων.
ΟΙ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ PISA ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΥΡΩΘΟΥΝ!
ΣΑΣ ΚΑΛΟΥΜΕ ΩΣ ΓΟΝΕΙΣ,
ΝΑ ΜΗ ΔΕΧΤΕΙΤΕ ΤΗ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΑΣ ΣΕ ΑΥΤΕΣ!
ΚΡΑΤΗΣΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΠΙΤΙ!
ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙ ΣΧΕΤΙΚΑ
ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΓΟΝΕΩΝ ΤΩΝ
Δ.Σ. ΚΕΡΙΟΥ ΚΑΙ ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ
Θέλουμε
ένα σχολείο γνώσης
και ελευθερίας
που δε διαχωρίζει αλλά ενώνει,
δεν αποκλείει αλλά αγκαλιάζει!
ΤΟ Δ.Σ.
Η πρόεδρος Η γενική γραμματέας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου