Κυριακή 10 Μαΐου 2020

Απόσυρση Πολυνομοσχεδίου και τροπολογίας

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΏΝ Α/ΘΜΙΑΣ
 ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΥ                                                              
«ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ»
Ν. Κολυβά 136                                                                                                                         Τηλ: 2695028854   
 Fax: 2695048783                                                                                                                                  e-mail : solomosd1@gmail.com                                            

Ζάκυνθος 10/05/2020

Αρ. πρωτ: 86
ΠΡΟΣ : Σχολικές μονάδες
ΚΟΙΝ: ΜΜΕ



Θέμα: «Απόσυρση Πολυνομοσχεδίου και τροπολογίας»
Συνάδελφοι/σες
Μέσα σε συνθήκες πανδημίας, με κλειστά τα σχολεία το ΥΠΑΙΘ έδωσε στη δημοσιότητα και θέτει σε δημόσια διαβούλευση, το αντιεκπαιδευτικό  νομοσχέδιο  που αφορά όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Είναι ευκαιρία ώστε να περάσει ριζικές αναδιορθώσεις που επιφέρουν συντριπτικά πλήγματα σε βάρος της Δημόσιας εκπαίδευσης, των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εργασιακών κατακτήσεων των εκπαιδευτικών.
Οι περικοπές σε προσλήψεις και οι καταργήσεις συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολικών μονάδων έρχονται μαζί με την αύξηση των μαθητών ανα τμήμα και τις συνέπειες που αυτή επιφέρει στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, ως συνέχεια του ΠΔ 79.
Αλλάζουν ριζικά τους όρους , την οργάνωση και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης.
Περιέχει όλα τα στοιχεία των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών: Αξιολόγηση, Πειθάρχηση, Ανταγωνισμός, Κατηγοριοποίηση ,Αριστεία, Απόρριψη, Περικοπές.
Ένα ατελείωτο τείχος από αλλεπάλληλες ,εξεταστικές δοκιμασίες ορθώνεται μπροστά στο μαθητικό πληθυσμό. Το σχολείο μετατρέπεται σε ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο για όποιον αντέχει οικονομικά και ψυχολογικά.
Οι ανάγκες των παιδιών μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα, η ελαστική εργασία μονιμοποιείται, τα παιδιά, οι εκπαιδευτικοί και τα σχολεία αξιολογούνται  με βάση την αποδοτικότητα και τις επιδόσεις τους.
Μέχρι τότε το εκπαιδευτικό  έργο κινδυνεύει να μοιάζει κάπως με τα τηλεοπτικά μαθήματα του  «μαθαίνουμε στο σπίτι» όπου οι εκπαιδευτικοί απευθύνονται σε παιδιά που δεν κινούνται ,δεν μιλάνε, δεν φωνάζουν ,δεν υπάρχουν.
Αυτή η ρύθμιση ανοίγει επικίνδυνους  δρόμους για την ίδια εκπαιδευτική διαδικασία.  Δεν στηρίζεται σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών.
Την ώρα που απαγορεύεται δια νόμου στα σχολεία η χρήση κινητών τηλεφώνων και άλλων συσκευών που μπορούν να καταγράφουν εικόνα κι ήχο, η υπουργός φαντασιώνεται κάμερες μέσα στη σχολική τάξη. Οι προσωπικότητες των πολιτών και κυρίως των παιδιών  είναι απαραβίαστες και δεν νομιμοποιείται καμία πλατφόρμα δεδομένων να τις καταγράφει και να τις αποθηκεύει .
Το σχολικό μάθημα παράγεται από όλη την τάξη με την συμμετοχή όλων των μαθητών μεταξύ μας και με τον καθένα χωριστά. Πρόκειται για μια διαδικασία αλληλεπίδρασης του μαθητή με τον εκπαιδευτικό.
Και έτσι χτίζεται σταδιακά κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς η παιδαγωγική σχέση, μια σχέση εμπιστοσύνης, οικειότητας και κατανόησης μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών.
Οι κάμερες φανερές ή κρυφές δεν έχουν θέση στις σχολικές τάξεις.
Η αξιοπρέπεια των ανθρώπων είναι το πρώτιστο ανθρώπινο δικαίωμα και η δημοκρατική συνείδηση δεν επιτρέπει σε κανένα να την αμπεμπολήσει στο όνομα της όποιας έκτακτης συνθήκης.
Οφείλουμε να προφυλάξουμε κυρίως την αξιοπρέπεια και την προστασία της  προσωπικότητας του κάθε παιδιού.
Με αίσθημα αλληλεγγύης κι συλλογικότητας σταθήκαμε δίπλα σε κάθε μαθητή μας που κοπιάζει και αγωνίζεται να αποκτήσει μόρφωση και εφόδια για τη ζωή.
Σε κάθε περίπτωση πρέπει να υπάρξει συστράτευση όλης της κοινωνίας για ένα Δημόσιο, Δωρεάν Σχολείο που διαμορφώνει συνθήκες ουσιαστικής μόρφωσης των μαθητών σε ένα περιβάλλον  παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας.
Ζητάμε:
  • Ν’ αποσυρθεί η τροπολογία εδώ και τώρα.
  • Δημόσια δωρεάν εκπαίδευση και ενιαία  μορφωτικά δικαιώματα για όλα τα παιδιά.
  • Όχι στην αξιολόγηση-χειραγώγηση-κατηγοριοποίηση των σχολείων.
  • Ριζική μείωση των μαθητών ανα τμήμα (20: στα Δημοτικά σχολεία,15:στα Νηπιαγωγεία)
  • Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την προϋπηρεσία .
  • Μόνιμη σταθερή και αξιοπρεπή εργασία για όλους.


Το ΔΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου